Sürekli priest hakkında serzenişte bulunuyorsunuz ve ben serzenişte bulunan kişilerin düşünmeden aynı konuları flood yaptığını düşünüyorum. Haklı veya haksız olarak değerlendirmeden önce oyundaki mekaniklerin öğrenilmesi gerekiyor. LOL oyunu üzerinden basit bir örnek vermem gerekirse; oynadığınız bir oyunda karşınıza x şampiyonu denk gelmiştir ve oyunu domine etmiştir. Sizde "ulan ritonun yaptığı şampiyona bak ne kadar saçma." deyip bir sonraki oyununuzda bu şampiyonu denemişsinizdir ve öyle olmadığını görmüşsünüzdür. Bu sorunun temel sebebi neyi ne zaman yaptığınızla alakalı. Kısacası ne yapmak istiyordunuz ve siz ne yapmaya çalıştınız.
Konuya RO üzerinden devam edelim. Priest healer, buffer hem de debuffer olarak oynanabilen bir sınıf ve battle priest diye adlandırılan bir oynanış tarzı da mevcut. Öncelikle hepinizin isyan ettiği BP'ye odaklanalım. Konulardaki yorumlarda gördüğüm kadarı ile kimse priest sınıfın yetenekleri(özellikle debuff yetenekleri) hakkında itirazda bulunmuyor. Yetenekler hakkında bir itiraz olmadığına göre devam edelim. Oyunda tek bir sınıf olmadığı için bu sınıflar arasında avantaj ve dezavantajlar olması çok doğal. Forumdaki konularda priestin pve oynanışı hakkında itiraz olduğu için bu alt başlıktan devam edelim. BP'nin pve kısmı çok güçlü diye eleştiriyorsunuz. Bu konuda haklısınız evet yanlış okumadınız haklısınız lakin bu avantaj ve dezavantaj durumlarından bir tanesi. Priest kendini güçlendirebilen ve hedefini zayıflatabilen yeteneklere sahip olduğu için bu avantajı elde ediyor(Gözden kaçan nokta burası oluyor, debuff yetenekleri sayesinde saf gücünü ortaya çıkarıyor.). Oyunun mekaniği bu şekilde tasarlanmış. Priestin kullandığı itemleri nerflemek veya başka şekilde priest üzerinde değişim istemeniz çok anlamsız. Oyundaki sistemler oluşturulurken bu sınıf böyle tasarlanmış ve gerçekleştirim aşamasını geçmiş.
Şimdi bir adım geri giderek değerlendirmeye devam edelim. Oyuna başlarken bir sınıf seçmemiz gerekiyor ve kendi oyun tarzımıza göre bu sınıflar arasında seçim yapıyoruz. Bu seçimler sonucunda seçilen sınıfa göre bir oyun deneyimi yaşamaya başlıyoruz. Farklı sınıflar olduğundan herkesin yaşadığı deneyim haliyle farklı oluyor. Yapılan seçim sonucu belirli bir süre geçtikten sonra oyunda farklı deneyimlerde elde etmek istiyoruz ve seçimimizden kaynaklı bazı deneyimleri eksik yaşıyoruz. İşte sorun burada başlıyor, yaşamak istediğiniz deneyimi elde edemeyince, o deneyime sahip başka bir sınıfı hemen topa tutuyoruz. O yapabiliyorsa ben neden yapamıyorum soruları başlıyor ve bu sorunun sonucunda ben yapamıyorsam diğerleri de yapamasın gibi bir algı oluşuyor. Bu algının doğal sonucu olarak forumda bir sürü konu açılıyor.
Bu kadar uzun uzadıya bahsettik peki bunun çözümü nedir sorusuna kendimce yanıt vereyim. Arkadaşlar bu sorunun çözümünü ilk paragrafımda kalın yazı ile belirttiğim cümleye dayanarak adım adım şeklinde açıklayacağım;
1. adım: Öncelikle oyunda ne yapmak istiyoruz, bu soruyu kendimize soruyoruz ve cevabı bulmaya çalışıyoruz.
2. adım: Yapılmak istenilen belirlendikten sonra nasıl yapabilirim sorusuna yanıt arıyoruz.
3. adım: Nasıl sorusuna kendimiz cevap bulamıyorsak rehberlere bakıp diğer insanların deneyimlerinden yararlanıyoruz.
4. adım: Nasıl sorusuna cevap bulduktan sonra amacınızı gerçekleştirmek için geriye sadece zaman kalıyor.
Bonus: Oyun bizlere bir hesap içerisinde farklı sınıflar oluşturmamıza olanak sunuyor, bir sınıfın deneyimi size yetersiz geliyorsa kendinize arzu ettiğiniz diğer sınıfı oluşturarak istediğiniz deneyime kavuşabilirsiniz.
Not: Hiçbir oyunda en iyi sınıf yoktur, unutmayın iyi olan araçlar değil kullanıcılardır.
Konuya RO üzerinden devam edelim. Priest healer, buffer hem de debuffer olarak oynanabilen bir sınıf ve battle priest diye adlandırılan bir oynanış tarzı da mevcut. Öncelikle hepinizin isyan ettiği BP'ye odaklanalım. Konulardaki yorumlarda gördüğüm kadarı ile kimse priest sınıfın yetenekleri(özellikle debuff yetenekleri) hakkında itirazda bulunmuyor. Yetenekler hakkında bir itiraz olmadığına göre devam edelim. Oyunda tek bir sınıf olmadığı için bu sınıflar arasında avantaj ve dezavantajlar olması çok doğal. Forumdaki konularda priestin pve oynanışı hakkında itiraz olduğu için bu alt başlıktan devam edelim. BP'nin pve kısmı çok güçlü diye eleştiriyorsunuz. Bu konuda haklısınız evet yanlış okumadınız haklısınız lakin bu avantaj ve dezavantaj durumlarından bir tanesi. Priest kendini güçlendirebilen ve hedefini zayıflatabilen yeteneklere sahip olduğu için bu avantajı elde ediyor(Gözden kaçan nokta burası oluyor, debuff yetenekleri sayesinde saf gücünü ortaya çıkarıyor.). Oyunun mekaniği bu şekilde tasarlanmış. Priestin kullandığı itemleri nerflemek veya başka şekilde priest üzerinde değişim istemeniz çok anlamsız. Oyundaki sistemler oluşturulurken bu sınıf böyle tasarlanmış ve gerçekleştirim aşamasını geçmiş.
Şimdi bir adım geri giderek değerlendirmeye devam edelim. Oyuna başlarken bir sınıf seçmemiz gerekiyor ve kendi oyun tarzımıza göre bu sınıflar arasında seçim yapıyoruz. Bu seçimler sonucunda seçilen sınıfa göre bir oyun deneyimi yaşamaya başlıyoruz. Farklı sınıflar olduğundan herkesin yaşadığı deneyim haliyle farklı oluyor. Yapılan seçim sonucu belirli bir süre geçtikten sonra oyunda farklı deneyimlerde elde etmek istiyoruz ve seçimimizden kaynaklı bazı deneyimleri eksik yaşıyoruz. İşte sorun burada başlıyor, yaşamak istediğiniz deneyimi elde edemeyince, o deneyime sahip başka bir sınıfı hemen topa tutuyoruz. O yapabiliyorsa ben neden yapamıyorum soruları başlıyor ve bu sorunun sonucunda ben yapamıyorsam diğerleri de yapamasın gibi bir algı oluşuyor. Bu algının doğal sonucu olarak forumda bir sürü konu açılıyor.
Bu kadar uzun uzadıya bahsettik peki bunun çözümü nedir sorusuna kendimce yanıt vereyim. Arkadaşlar bu sorunun çözümünü ilk paragrafımda kalın yazı ile belirttiğim cümleye dayanarak adım adım şeklinde açıklayacağım;
1. adım: Öncelikle oyunda ne yapmak istiyoruz, bu soruyu kendimize soruyoruz ve cevabı bulmaya çalışıyoruz.
2. adım: Yapılmak istenilen belirlendikten sonra nasıl yapabilirim sorusuna yanıt arıyoruz.
3. adım: Nasıl sorusuna kendimiz cevap bulamıyorsak rehberlere bakıp diğer insanların deneyimlerinden yararlanıyoruz.
4. adım: Nasıl sorusuna cevap bulduktan sonra amacınızı gerçekleştirmek için geriye sadece zaman kalıyor.
Bonus: Oyun bizlere bir hesap içerisinde farklı sınıflar oluşturmamıza olanak sunuyor, bir sınıfın deneyimi size yetersiz geliyorsa kendinize arzu ettiğiniz diğer sınıfı oluşturarak istediğiniz deneyime kavuşabilirsiniz.
Not: Hiçbir oyunda en iyi sınıf yoktur, unutmayın iyi olan araçlar değil kullanıcılardır.
Son düzenleme: