Unique Silahların Düşük AP Olması Ve Bonus Değerleri Hakkında.

tekpak

Üye
Katılım
16 May 2022
Mesajlar
89
Puanları
18
ne kadar saçma bir cevap. sanki ileride hemen hemen herkes onlara sahip olmayacak. ne yani sende item yok diye kimsede düzgün item olmasın mı. fark açılcakmış. tm o zaman herkesi sana eşitleyelim nasıl fikir, sen mutlu ol
 

tekpak

Üye
Katılım
16 May 2022
Mesajlar
89
Puanları
18
Neden bir kısmın ulaştığı bir silahın uçurum fark yaratmasını istiyorsunuz ki, güzel bir şey olmadığını bile bile.
ne kadar saçma bir cevap. sanki ileride hemen hemen herkes onlara sahip olmayacak. ne yani sende item yok diye kimsede düzgün item olmasın mı. fark açılcakmış. tm o zaman herkesi sana eşitleyelim nasıl fikir, sen mutlu ol. ayrıca uçurum olsun demiyoruz mantıklı olsun en azından diyoruz. şu an unique silah tercih etmek için sıfır sebep var. ap'leri o kadar az ki isetrse bnousları 2 kat artsın yine değmiyor.
 

Alkoer

Üye
Katılım
17 Nis 2022
Mesajlar
1,369
Puanları
113
Sadece uniq değil. Rare den itibaren silahların gözle görülür bir fark yapması lazım ki cezbedici olsun.

Bu sayısal olarak atak gücünü buff ile de olabilir element hasarını arttırıp çalışır hale getirmekle de.

Görev silahları konusuna hep karşı çıkıyorum yeni başlayan oyuncuya inanılmaz kötülük olur diye ama rare ve üstü silahlar gerçekten bir düzenleme gerektiriyor
 

Lady

Üye
Katılım
10 May 2022
Mesajlar
277
Puanları
63
Sadece uniq değil. Rare den itibaren silahların gözle görülür bir fark yapması lazım ki cezbedici olsun.

Bu sayısal olarak atak gücünü buff ile de olabilir element hasarını arttırıp çalışır hale getirmekle de.

Görev silahları konusuna hep karşı çıkıyorum yeni başlayan oyuncuya inanılmaz kötülük olur diye ama rare ve üstü silahlar gerçekten bir düzenleme gerektiriyor
Evet oyundaki silahlar arasındaki atak ranjı çok dar. Bu yüzden yapılacak en küçük değişiklik bile çok iyi analiz edilip öyle yapılmalıdır.
Çünkü şöyle düşünün oyuncuların 2k bufflı hpleri ortalama 2.5-3.5 arası değişiyor.
Silahlara düşünülmeden yapılacak değişiklikler ilk saldıranın tek atmaya gideceği ya da bir anda biten karşılaşma durumları oluşturacak ve oyun zevkini düşürecek diye düşünüyorum. Tabi tek atan için bu tam tersi oluyor.
 

Hedvein

Üye
Katılım
1 Haz 2022
Mesajlar
453
Puanları
63
Evet oyundaki silahlar arasındaki atak ranjı çok dar. Bu yüzden yapılacak en küçük değişiklik bile çok iyi analiz edilip öyle yapılmalıdır.
Çünkü şöyle düşünün oyuncuların 2k bufflı hpleri ortalama 2.5-3.5 arası değişiyor.
Silahlara düşünülmeden yapılacak değişiklikler ilk saldıranın tek atmaya gideceği ya da bir anda biten karşılaşma durumları oluşturacak ve oyun zevkini düşürecek diye düşünüyorum.
Doğru ama tam da burada test server devreye giriyor ve böylece balance sorunu ortadan kaldırılmış oluyor. Ki zaten uniq silahlar god tier olsun demek değil amacımız. Sadece Uniq +7 yerine Epic silah takarım algısı ortadan kalksın. İsteğimiz bu.
 

Lady

Üye
Katılım
10 May 2022
Mesajlar
277
Puanları
63
Doğru ama tam da burada test server devreye giriyor ve böylece balance sorunu ortadan kaldırılmış oluyor. Ki zaten uniq silahlar god tier olsun demek değil amacımız. Sadece Uniq +7 yerine Epic silah takarım algısı ortadan kalksın. İsteğimiz bu.
Tabiki uniqler epiclerden daha kullanışlı ve değerli olmalı. Ama bunun sorumlusu uniq silahlar değil ki. Oyun daha yeni olduğu için az sayıda uniq var. Dolayısıyla eşya sahipleri uniqleri için çok fazla para talep ediyorlar. Bunu gören alıcılarda doğal olarak epiclere yöneliyor. Bu zamanla dengelenecek diye düşünüyorum.

Ayrıca bazı arkadaşlar (axe of minatour) yani axe tarzı silahla (gunnar's sabre) sword tarzı silahı karşılaştırmışlar. Bence burada hata etmişler. Aynı tür silahlar için karşılaştırma daha mantıklı.
Arch sword+7 (142ap) ile karşılaştırdığımızda Gunnar's sabre+7(158ap) arasında bence gayet makul geldi.
 

Hedvein

Üye
Katılım
1 Haz 2022
Mesajlar
453
Puanları
63
Tabiki uniqler epiclerden daha kullanışlı ve değerli olmalı. Ama bunun sorumlusu uniq silahlar değil ki. Oyun daha yeni olduğu için az sayıda uniq var. Dolayısıyla eşya sahipleri uniqleri için çok fazla para talep ediyorlar. Bunu gören alıcılarda doğal olarak epiclere yöneliyor. Bu zamanla dengelenecek diye düşünüyorum.

Ayrıca bazı arkadaşlar (axe of minatour) yani axe tarzı silahla (gunnar's sabre) sword tarzı silahı karşılaştırmışlar. Bence burada hata etmişler. Aynı tür silahlar için karşılaştırma daha mantıklı.
Arch sword+7 (142ap) ile karşılaştırdığımızda Gunnar's sabre+7(158ap) arasında bence gayet makul geldi.
Warrior Uniq Axe ile Minotour arasında da çok fark yok malesef. Haklısın ama argüman eksik bence.
 

Lady

Üye
Katılım
10 May 2022
Mesajlar
277
Puanları
63
Warrior Uniq Axe ile Minotour arasında da çok fark yok malesef. Haklısın ama argüman eksik bence.
Warrior Uniq Axe ile Minotour arasında da çok fark yok malesef. Haklısın ama argüman eksik bence.
Overseer(+5 - 150ap) ve Minotour(+5 - 143 ap) arada 7 ap fark var +5 seviyede diğer seviyeleri bilmiyorum ne değişir ama aranın kapanacağını düşünmüyorum. Ama burada şuna da dikkat etmek lazım. Overseer'da %5 All monster var bu önemli bir özellik ayrıca Overseer lightning hasara sahip savaşta sanıyorum poison resiste sahip olmak element resiste sahip olmaktan daha kolay. Bu yüzden buradan da ciddi bir fark oluşturacağı kanısındayım. Yani demem o ki bu analizi iyi yapmak lazım. Sadece tek bir taraftan bakmamak gerekiyor. Bir arkadaş bunula ilgili önceden bir şey demişti o aklımda kaldı. "Earthshaker farmda iyi ama Death valleyde arch sword kadar iş yapamıyor."
Buna benziyor demek istediğim.
 

Justice

Yönetici
Game Designer
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
468
Puanları
93
1656085568439.png


Konsept çalışmanın ilk haline baktığımda çalışmamı bu şekilde görüyorum. HAoM'un +8'i 170 hasar gücüne sahip olarak tasarlanmış ilk aşamada. Daha sonra bir hata olup olmadığını kontrol etmek amacıyla test aşamasında gelen notları inceledim ve test aşamasında oyuncuların talepleri ve geri bildirimleriyle 174'e çıkarıldığını gördüm. Yani aslında bazen bildirimler olumsuz sonuçlar da doğurabiliyor. Crafting çalışması oyuna aktarıldıktan sonra silahlarla ilgili de takılarda olduğu gibi bir düzenleme çalışması yapacağız.

Not: Yukarıdaki çalışma ilk konsept çalışmadan alıntı. Bazı değerler ise eşyanın seviyesi yükseldikçe arttığından ilerleyen seviyelerde daha dikkat çekici olabilir.

Gelecek muhtemel soru:
S-1) Resimde elemental hasarlar 160 görünüyor ama oyunda çok daha düşük neden?
C-1) Axe: Yüksek hasara ve elemental hasara sahip ancak pek ek bonusu olmayan,
Sword: Hasar ve bonuslar konusunda dengeli olan,
Club: Hasarı düşük ancak bonuslardan daha çok güç alan silahlar şeklinde tasarlandı. Ancak daha sonra elemental hasarlar istenildiği gibi çalıştırılamadığından değerleri yarıya düşürüldü. Bu da genel çalışmada dengesizliklere yol açtı.
 

Lady

Üye
Katılım
10 May 2022
Mesajlar
277
Puanları
63
Axe: Yüksek hasara ve elemental hasara sahip ancak pek ek bonusu olmayan,
Sword: Hasar ve bonuslar konusunda dengeli olan,
Club: Hasarı düşük ancak bonuslardan daha çok güç alan silahlar şeklinde tasarlandı. Ancak daha sonra elemental hasarlar istenildiği gibi çalıştırılamadığından değerleri yarıya düşürüldü. Bu da genel çalışmada dengesizliklere yol açtı.
Polearm yani war scythe'nin tipinde uniq var mı acaba? Bir de elemental hasarlar şuanda istenildiği gibi mi çalışıyor? Dengesizlik ne durumda? Bazı silahların element özellikleri poison ile değiştirilmişti onlar ne olacak?
 

Justice

Yönetici
Game Designer
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
468
Puanları
93
Polearm yani war scythe'nin tipinde uniq var mı acaba? Bir de elemental hasarlar şuanda istenildiği gibi mi çalışıyor? Dengesizlik ne durumda? Bazı silahların element özellikleri poison ile değiştirilmişti onlar ne olacak?

Silahlarla ilgili düzenleme yapıldığında takılarda olduğu gibi ek soru sormanıza gerekmeyecek halde bir sunum hazırlayacağım. Şu an yapılan her açıklama yeni bir soruyu doğuruyor. Çalışma girift bir yapıya sahip bir parçasını anlatmak yeterli olmuyor.

Polearm yani war scythe'nin tipinde uniq var mı acaba?
Lv70 ve altında Polearm sınıfında Reaper ve Kaleb's Hate unique kalitesinde.

Bir de elemental hasarlar şuanda istenildiği gibi mi çalışıyor? Dengesizlik ne durumda? Bazı silahların element özellikleri poison ile değiştirilmişti onlar ne olacak?
Sunulan çalışma sonrasında değişiklikler yapılmış olabileceğinden ve çalışıp çalışmamaları benim alanımda olmadığından bu soruya cevap veremeyeceğim. Siz çalışmadığını düşündüğünüz tüm şeyleri lütfen bilet ile bildirin. Geliştirici ekibimiz üzerinde çalışacaktır.
 

Hedvein

Üye
Katılım
1 Haz 2022
Mesajlar
453
Puanları
63
Şu cümleyi duyup da sevinmemek imkansız: ''Crafting çalışması oyuna aktarıldıktan sonra silahlarla ilgili de takılarda olduğu gibi bir düzenleme çalışması yapacağız.''
Acelemiz yok, sindire sindire en iyiye ulaşana kadar elimizden geldiği kadar oynayıp, geri dönüş yapacağız.
Önemli olan stabil şekilde ileriye gidebilmek. Sizlerin de zaten mantıklı argümanlarla sunulan eleştirilere her zaman yaklaşımınız ılımlı. Gerekli açıklamalar için teşekkürler. :coffee:@Justice
 

tekpak

Üye
Katılım
16 May 2022
Mesajlar
89
Puanları
18
Ekli dosyayı görüntüle 7769

Konsept çalışmanın ilk haline baktığımda çalışmamı bu şekilde görüyorum. HAoM'un +8'i 170 hasar gücüne sahip olarak tasarlanmış ilk aşamada. Daha sonra bir hata olup olmadığını kontrol etmek amacıyla test aşamasında gelen notları inceledim ve test aşamasında oyuncuların talepleri ve geri bildirimleriyle 174'e çıkarıldığını gördüm. Yani aslında bazen bildirimler olumsuz sonuçlar da doğurabiliyor. Crafting çalışması oyuna aktarıldıktan sonra silahlarla ilgili de takılarda olduğu gibi bir düzenleme çalışması yapacağız.

Not: Yukarıdaki çalışma ilk konsept çalışmadan alıntı. Bazı değerler ise eşyanın seviyesi yükseldikçe arttığından ilerleyen seviyelerde daha dikkat çekici olabilir.

Gelecek muhtemel soru:
S-1) Resimde elemental hasarlar 160 görünüyor ama oyunda çok daha düşük neden?
C-1) Axe: Yüksek hasara ve elemental hasara sahip ancak pek ek bonusu olmayan,
Sword: Hasar ve bonuslar konusunda dengeli olan,
Club: Hasarı düşük ancak bonuslardan daha çok güç alan silahlar şeklinde tasarlandı. Ancak daha sonra elemental hasarlar istenildiği gibi çalıştırılamadığından değerleri yarıya düşürüldü. Bu da genel çalışmada dengesizliklere yol açtı.
teşekkürler bu detaylı anlatım için

benzer durumu yaylar için de gösterebilir misin?
 

GNOL

Üye
Katılım
29 Mar 2022
Mesajlar
20
Puanları
3
Silahlarla ilgili düzenleme yapıldığında takılarda olduğu gibi ek soru sormanıza gerekmeyecek halde bir sunum hazırlayacağım. Şu an yapılan her açıklama yeni bir soruyu doğuruyor. Çalışma girift bir yapıya sahip bir parçasını anlatmak yeterli olmuyor.


Lv70 ve altında Polearm sınıfında Reaper ve Kaleb's Hate unique kalitesinde.


Sunulan çalışma sonrasında değişiklikler yapılmış olabileceğinden ve çalışıp çalışmamaları benim alanımda olmadığından bu soruya cevap veremeyeceğim. Siz çalışmadığını düşündüğünüz tüm şeyleri lütfen bilet ile bildirin. Geliştirici ekibimiz üzerinde çalışacaktır.
Böyle bir cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederiz. Genel olarak bazı itemlerin istediği ve verdiği dex'ler hakkında da bir güncelleme yapılmasını ya da bu dexin bir önemi varsa açıklamanızı rica ederim. Çünkü şu an da hem takmak istenilen 60 dex hem bazı itemlerde veren dex bonusları inanılmaz derecede mantıksız geliyor. Ben warriorsam taktığım itemin str vermesini isterim. ( oyuncular tarafından yanlış anlaşılmasın itemi str bonusla boğun inanılmaz güçlü olsun demiyorum ama bütün joblar itemin apsini arttıran ya da hpsini arttıran bir bonus olmasını bekler)

Ayrıca bazı itemlerde bulunan bonuslar üzerinde de harpy gibi moblara arttılan bonusların daha kullanışlı yapılması gerektiğini düşünüyorum War Sythe alıp Human ve Zombie kesmek gibi bir düşüncesi olmaz sanırım kimsenin. (oyunun bu capi için konuşuyorum şuanlık)
 

onuralpk

Üye
Katılım
16 Nis 2022
Mesajlar
5
Puanları
1
Merhaba değerli oyun sever dostlar
gençliğini online oyunlar ile geçirmiş biri olarak bu oyunu cok sevdim grafikler güzel , geliştirmeye açık
ancak birkaç sorum var

1 - Oyunda int priestin pek anlamı yok başka x,y,z oyunlarda int prieste göre item dizildiginde
int e verilen statlar attacktta arttırma saglıyordu sanırım burada öyle birşey yok
dogal olarak priest itemlerine zırhlarına çöp gözüyle bakılıyor ve int priestin zindan vb solo mevzularda pek birşey yapma şansı kalmıyor
hibrit denedim gene çok verim alamadım . Buda dogal olarak int takılara bakış açısını çöp olarak nitelendiriyor
Buna bir çözüm gelecek mi ?

2- Zindanlar
hergün 2 solo zindan girip bitiriyorum
bosslardan 30 kere girdiysem 30 kere sadece pot aldım
son 3 gündür çöp item bile düşmüyor
dün akşam yayında size cıkmazsa klandaki arkadasınıza cıkıyodur dendi
yani adam solo zindandan birşey düşürdügünde benimle paylaşmak zorundami
en azından bosslara çer çöp birşey koyunda hevesimiz biraz yerine gelsin
 

Justice

Yönetici
Game Designer
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
468
Puanları
93
Böyle bir cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederiz. Genel olarak bazı itemlerin istediği ve verdiği dex'ler hakkında da bir güncelleme yapılmasını ya da bu dexin bir önemi varsa açıklamanızı rica ederim. Çünkü şu an da hem takmak istenilen 60 dex hem bazı itemlerde veren dex bonusları inanılmaz derecede mantıksız geliyor. Ben warriorsam taktığım itemin str vermesini isterim. ( oyuncular tarafından yanlış anlaşılmasın itemi str bonusla boğun inanılmaz güçlü olsun demiyorum ama bütün joblar itemin apsini arttıran ya da hpsini arttıran bir bonus olmasını bekler)

Ayrıca bazı itemlerde bulunan bonuslar üzerinde de harpy gibi moblara arttılan bonusların daha kullanışlı yapılması gerektiğini düşünüyorum War Sythe alıp Human ve Zombie kesmek gibi bir düşüncesi olmaz sanırım kimsenin. (oyunun bu capi için konuşuyorum şuanlık)

Merhaba,

Bazı savaşçı silahlarında Dexterity gerekliliğinin sebebi o silahın ek bir gereklilik istemeyince daha güçlü ve rahat erişilebilir olmasıdır. Bir miktar Dexterity feda eden kullanıcılar o silahı özel olarak kullanabilir. Bahsettiğiniz gibi savaşçı sınıfının her silahı sadece Strength istese ve tüm bonusları da Strength ve Health üzerine olsa çok daha kısır bir eşya yapısı ortaya çıkar. Kaldı ki Dexterity yakın dövüş sınıflarında isabet oranını (accuracy) çok düşük de olsa arttırmaktadır. Silahlarla ilgili genel bir düzenleme çalışması yapılacaktır.

Sevgiler
 

Zasa

Üye
Katılım
15 Haz 2022
Mesajlar
76
Puanları
18
Merhaba,

Bazı savaşçı silahlarında Dexterity gerekliliğinin sebebi o silahın ek bir gereklilik istemeyince daha güçlü ve rahat erişilebilir olmasıdır. Bir miktar Dexterity feda eden kullanıcılar o silahı özel olarak kullanabilir. Bahsettiğiniz gibi savaşçı sınıfının her silahı sadece Strength istese ve tüm bonusları da Strength ve Health üzerine olsa çok daha kısır bir eşya yapısı ortaya çıkar. Kaldı ki Dexterity yakın dövüş sınıflarında isabet oranını (accuracy) çok düşük de olsa arttırmaktadır. Silahlarla ilgili genel bir düzenleme çalışması yapılacaktır.

Sevgiler
İlginiz için çok teşekkür ederim, fakat anlamadığım bir konu var, yayınlarda da bahsettiğiniz gibi itemleri yüksek ap li silahlar ve iyi bonus veren ama ap si nispeten orta seviye olan silahlar olarak ayırdık dediniz. Ben warriorda çift el düşkünü olan biriyim ve 1 aylık uğraş sonucu mithrill spearımı +7 ye bastım, şuan için en iyi mithril ve uniqe item, ve ben daha yenı bır serverda bu ıtemı +7 ye bastım fakat neredeyse her mobdan +1 i düşen epik minonun +7 sinden daha az vuruyor. Tamam dediğiniz gibi ap si çok olmayabilir ama uniqelerin bonusları ile dengeledik diyorsunuz. Beraber bakalım bonuslara, Beastlere %8 harpylere %8 ve magicallara %8 fazla vurucam moblardan da %4 az damage yicem, aynı zamanda bu mükemmel bonuslar için 4 stat point kaybedicem, lütfen bahsettiğiniz kısır eşya yapısını bu şekil mi çeşitlendireceksiniz? Bu itemde ne ap avantıjı var ne bonus aynı zamanda stat kaybediyorsunuz. Şimdi bazı arkadaşlar çıkıp oradan takma o halde diyecek ama onlara bir kenara bırakalım. Tüm serverdaki warrior sınıfını 2 silaha mahkum etmiş oluyorsunuz(mino ve war schte). Benim elimde mithrili gören abi sen mage misin diye soruyor gerisini siz düşünün. İtemlerle ilgili bir buf istemek için bunu yazmıyorum, sadece bir mantığı olsun istiyorum bu uniqelerde bir bonus yok. Saygılarımla
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt