72- 75 -80 82 85 Skillerinden Vazgeçerek 2 Meteor 2 Nova ile Oynamak Zorunda Kalan Magelerin Başlıca Sorunları

isoztrk

Üye
Katılım
24 Ara 2022
Mesajlar
24
Puanları
13
Her birine imzamı atarım.

Mage şu an terkedilmil sınıf gibi malesef.Yönetime iletilen bi çok sorun hala çözülmüş değil.Dc de yazdığımız da "ticket atın" deniyor.Ticket atıyoruz,bazen öyle cevap geliyor ki geri cevap yazasım gelmiyor.Konuyu foruma taşıdak askıda ekmek gibi bekliyor.

Asaslara verilen tavizin 10 da 1 i magelere verilmedi malesef.En mobil karaktere ışınlanma skilli vermek mesela inanılmaz irite edici bir durum.Warrior döne döne gelir,asas uçarken tekler...Yani özetle meler karakterlerinde illa ki sorunları vardır hep beraber çözelim isterim ama şu ana kadar melee sınıfına verilen değer "hiç bir şekilde" mage sınıfına verilmedi.

Akşamları 1 saat 4 meteor nova vs sine döndü oyun.O kadar sıkılyoruz ki kimimiz fps kimimiz moba oynuyor.

Açılçası bi mage olarak çift meteor,nova metası kadar çirkin bir meta istemiyorum.Düşünün max levele gelmişsiniz ama 2şer tane 70 skilliyle oyun oynuyosunuz :)

LAYORxEvelynn
 

m4chinetech

Üye
Katılım
29 Nis 2023
Mesajlar
2
Puanları
3
mage skilleri, statları, stafları, takıları o saçma işliyor ki boşa koysan dolmuyor doluya koysan almıyor.
+7 uniq staff takıyosun +1 basic stafla damagen çok farketmiyor.
+7 uniq lr staff takıyosun fr meteorun lr meteorundan fazla vuruyor ve ayrıca fr 65 staff skili lr 65 staff skilinden fazla vuruyor. ben ne anlarım o zaman lr ice stafıdan?
Kaleb skilini atana kadar ölüyosun ölmesen bile skili atmaya harcadığın animasyon süresi kadar adamın elindeki silah düşüyor zaten.
TP mage de oynarım diye warlock set takıyorum hala! 4 parça chaos mystic pendant 9 set takan full+full adam benden 50 100 fazla ya vuruyor ya vurmuyor. Magelerin olayı "monuya gidem 60 70 vuram 10k kasam çıkam" olmamalı akıllıca güzel komut ve playerlıkla np kasmak ve oyundan zevk almak istiyoruz. madem malum oyuna öykünüyorsunuz warrior neden uçuyor rogue neden ışınlanıyor okçu neden zıplıyor. okçu nasıl alan kit atabiliyor bunlar hep magelerin skilleri fakat hepsi meleelere verilmiş.
Magenin körüne priest neden cure alabiliyor? Bu hangi akla mantığa sığıyor anlamadım. atmak için beklediğim 3dklık skili priest 0 cd li skiliyle antiliyor.
Şu an mageler yeni getirdiğiniz o kadar emek verip tasarladığınız hiç bir skili kullanmıyor.
Bir vuruşma anında komutçu mage neden master 25 skilini vursun 70 vurmak yerine veya neden tekli resist kırma atsın uzaktan vurma skilini vurmak yerine? 5 mage ile birlikte 1200 vurmak ve 7200 damage çıkartmak yerine neden 25 master atsın vuracağı damageden eksik kalsın? illa 2 party mage mi oynayalım illa kanser mi edelim herkesi?
mageler sadece nova atmaya mahkum edilmiş durumda ve bu da zaten meleeleri sadece gıdıklıyor. Üstte yorum yapan arkadaşlara katıldığım ve tekrara düşmek istemediğim için o sıkıntıları tekrar yazmıyorum. Neden değersiz mageler bilmiyorum ama ben de asaslar kadar kanat pelerin sc basıyor size para kazandırıyorum. tercih meselesi rogueden okçudan keyif almadığım için mage oynuyorum. fakat başkasını eğlendirmek için değil kendimi eğlendirmek için oynuyorum. Beni mageleri, meleeleri eğlendirmek için nerflemeye devam ederseniz mageleri soğutur sadece meleelerin olduğu kısır bir oyuna çevirirsiniz yapmış olduğunuz bu güzel girişim MMORPGyi. seçim sizin biz bugün varız ve sıkıldık yarın yokuz. biz yoksak bizim üzerimizden tek atarak eğlenen ama sürekli okcudan uzak skill yiyip kesemeyen warriorlar da çok dayanmayacak emin olun. Saygılar.

4KT
 

NoobTeam

Üye
Katılım
6 Haz 2022
Mesajlar
28
Puanları
3
mage olayı bambaşka seviye tamamen üvey evlattır her lvl cap geldıgınde ıslemını kaybeden jobdur su oyunda 1 tek rogue karakteri öz evlattır hıc bır zaman gucunu kaybetmedı kaybetmıcekde mageler su anda çöp durumda biran önce bufflanması gerekmededir 6 magenın 1 kısıye vurudugnda olmesın gerekır ama su anda bu ımkansız lunas +7 full chaos setle oynuorum mageden dmg cıkmıor aksını ınkar eden malum asas yayıncılardır pespembe ortamla oynuyan yayıncıdır...
 

isoztrk

Üye
Katılım
24 Ara 2022
Mesajlar
24
Puanları
13
Diğer bir soruna değinmek isterim,konu açılalı 2 günü tamamlayacak neredeyse.Bir yetkilinin gelip en azından 3-5 kelime etmesini beklerdim.Forumda işe yaramazsa nereye yazabiliriz onu düşünüyorum.Ticket atıldı,bireysel konuşuldu,discorda yazıldı,foruma yazıldı daha ne yapılabilir hiç bi fikrim yok.
 

Witch_King

Üye
Katılım
17 Nis 2022
Mesajlar
334
Puanları
63
Diğer bir soruna değinmek isterim,konu açılalı 2 günü tamamlayacak neredeyse.Bir yetkilinin gelip en azından 3-5 kelime etmesini beklerdim.Forumda işe yaramazsa nereye yazabiliriz onu düşünüyorum.Ticket atıldı,bireysel konuşuldu,discorda yazıldı,foruma yazıldı daha ne yapılabilir hiç bi fikrim yok.
Buna benzer magelerle alakalı birçok konu açıldı. Hiçbirine gelip açıklama yapmadılar. Benim analiz ettiğim kadarıyla şuan şirketin bünyesinde mage sınıfı hakkında yeterli donanıma sahip kimse yok. Hiç kimse oturup mage oynamamış yeterince. Zaten verecek cevapları yok bu konuda. Biliyorlar bizle burada tartışacak kadar mage sınıf bilgilerinin olmadığını. Discord soru cevaplarda bile magelerle alakalı soruları es geçiyorlar. Susuyorlar.
 

GizliPriest

Üye
Katılım
8 Haz 2022
Mesajlar
284
Puanları
43
Bütün slotlar da mafyalar mage party kurmuş zaten ne exp kasılıyor ne farm atiliyor o mageler yüzünden. Bir de mageye buff gelirse hiç kafa tutulmaz. Bence pvp de buff getirilcekse pve de mageye nerf gelmeli. Rowa da mage staff çok seri vuruyor diğer joblar gibi 1sn de vurmalı.
 

NoobTeam

Üye
Katılım
6 Haz 2022
Mesajlar
28
Puanları
3
Bütün slotlar da mafyalar mage party kurmuş zaten ne exp kasılıyor ne farm atiliyor o mageler yüzünden. Bir de mageye buff gelirse hiç kafa tutulmaz. Bence pvp de buff getirilcekse pve de mageye nerf gelmeli. Rowa da mage staff çok seri vuruyor diğer joblar gibi 1sn de vurmalı.
bana kalsa mafyaların oyunda ısı yok bırakın gercekden oyun oynamak ısteyen adamlar kalsın oyunda ben bunun ıcn kac tane tıcket attım malum oyuna donmesın dıe gercekten oyunu keyıf ıcın oynuyanlar oynasın rowda drobu komple kapatsınlar bakalım bole sorunlar kalıcakmı
 

ClyDeBorrow

Üye
Katılım
19 Nis 2023
Mesajlar
83
Puanları
18
Merhabalar, oyunu ilk günden itibaren ekip olarak deneyimlemekteyiz. Bu nedenle mageler, itemleri ve skilleri hakkında fazlasıyla bilgi birikimine sahibiz. İlk olarak oyun yönetimine sitemli olduğumuzu belirtmek isterim , mage ile ilgili sorunları ve önerileri bize sormak yerine, hiç mage oynamayan veya az tecrübesi olan kişileri dinlediğinizi ve bizim söylediklerimizi kulak ardı ettiğinizi düşünüyoruz. Şimdi geçmişten gelen ve devam eden , 85 paketiyle oluşan magelerle alakalı bazı sorunları sırasıyla dile getirmek istiyoruz. Yazdıklarımız diğer joblara üstün gelme çabası adı altında öneriler değildir, tamamen oyunda gördüğümüz magelerle ilgili eksikliklerdir.

1- Mage tekleme skillerine hiçbir buf getirilmedi, 65 paketindeki damgeler neyse aynı damageler devam ediyor… Melelerin hpsi 12 k oldu herkes itemlendibiz full chaos set , +7 lunas ile bir meleye 400- 650 arası değişen dmaagelerle tekleme skili atıyoruz, mele teklenmiyor. Her teamda 6 mage var 400- 650 damageyle 12 k hpsi olan meleyi nasıl düşürebiliriz. Mage tekleme skilleri 65 paketinden beri hiç değişmedi fakat rakiplerin hpsi resisti sürekli arttı, tekleme skilleri artık işlevsiz durumda.

2- Amutle Of Chaos ta yer alan “Mana Bur” skilinin herhangi bir yararlı özellikle değişmesini talep etmekteyiz (FR _LR _ İCE resist gibi…) , çünkü “mana burn” özelliği hiçbir işe yaramamakta ,2- 3 mana silmesi sadece göz boyamaktan ibaret bir skil olduğunu gösterir, bunun düzltilmesi oyuna yararlı olcaktır.

3- Unique stafların, (lunas +7) skill damagesine olan katkısını az bulmaktayız. Özellikle staf damagesine olan katkısı yok denecek kadar az. Bir mage bu stafı alınca diğer staflarla nerdeyse aynı staf damagesi vurmak istemez… Uniq olmayan staflarla staf vuruş damagesi neydeyse aynı.

4- Magelerde imperial ve elite setlerin fazla int istemesi magelerin hpsinin düşük olmasına neden oluyor, dolayısıyla mageler paper set kullanıyor ve diğer joblar karşısında fazla damage yiyor, eziliyor.İmperial ve elite setlerin int istekleri azaltılmalı , imperial defansı artırılarak daha cazip duruma gelmesi gerektiğini düşünüyoruz.

5- Magelerde Master 7 (kalebs silence) sklinin tutma oranının düşürülmesi solo mage oynamak isteyen mageler için çok olumsuz bir güncelleme olmuştur. Öte yandan asaslardaki skilbar karıştıran skilin %100 tutması iki joba vermiş olduğunuz dengesiz ilginin göstergesidir.

6- Mage Master 15 (Higher Magic) skili değiştirilmesini düşünmekteyiz, bu güne kadar hiç kullanmakdık ve hiçbir ekp kullanmıyor bu skili, skildeki temel sorun sabit bir yerde beklemek zorunda bırakması, Mage master 2 skili (Magic Boots) gibi hareket halinde basılıp belli bir bölge ile sınırlandırılmaması gerektiğini düşünüyoruz, yada alanı cok büyük olmalı en az nova alanı kadar olmalı ki mage teamlar kullanılsın.

7- 75 skillerinin alanlarının çok dar olduğunu düşünüyoruz, arkaya bırakılan alan dar olduğu için yanından kolayca geçiliyor ve skil işlevsiz kalıyor.

8- 85 paketiyle oluşan sorunlardan bahsedecek olursak , ilk olarak 85 paketi aktif olduğunda mage alan damagelerinin arttığını gördük , daha sonra kimse lvl almadığı için ve bütün jobların hpsi düşük olduğu için damageler nerf yedi ve düşürüldü , şuan herkes 85 oldu , wariror priestlerin hpleri en az 12 k oldu , şuan alan damagelerinin nerfli hali ile biz 6 mage ile mele partileri düşüremiyoruz , alan damagelerinin 85 paketi geldiğindeki ilk an gibi düzeltilmesini talep ediyoruz. Aksi halde Mageler 72- 75 -80 82 85 skillerinden vazgeçerek 2 meteor 2 nova oynamakta ve oyun, böyle bile meleler zor düşmektedir. Sizce mageler “72- 75 -80 82 85” skillerini kullanmaktan neden vazgeçip 2 nova 2 meteor skili açıyor ?

9 - Geçici bir sorun olduğunu düşünüyorum , mage ice 80 skili ice tutma olasılığı hem düşük hemde 300 damage vurmakta, ice 84 skilindede damage yok ve kaç kişi skile maruz kaldığı görünmüyor en azından lr kör skili kadar damage atması gerekmektedir bu sorunların güncelleme ile düzeltilceğinin düşünmekteyiz.

10- 80 LR mage skili (Fast as lightining) ışınlanma mesafesi çok düşük buluyoruz, wairor ve asasların öne doğru zıplama skili ile aynı dolayısıyla o skili kullandıktan sonra mele mageyi yine yakalayabiliyor, Mage lr 80 skili mesafesi daha uzun olmalı lr mage meleden kaçabilmeli diye düşünüyoruz. Ayrıca Lr mage 80 sonrası herhangi bir tekleme skilinin gelmemesi olumsuz bir durum olarak görmekteyiz.

11- Mage 82 skillerinin üçgen yapılı alanı mesafesini çok düşük bulmaktayız , effektler güzel olmuş , göze hitap ediyor ancak magelerin bunu kullanabilmesi için üçgen yapılı alanın mesafesi en az iki katı uzatılmalı ve alanı genişletilmeli veya İce 84 skili gibi etrafına sabit bir alanla damage vurması daha daha kullanılabilir olacaktır
Hiç mage oynamadım burada fakat derdini çok güzel anlatmışsın..
Benim gördüğüm de şu mageler koyun gibi geziniyorlar ve aşırı işlevsizler bir mage parti gördüğünüzde ne olursa olsun dikkat etmeniz gerekmektedir fakat bu oyunda mage pt gördüğün anda "aha mage pt yüklen" gibi komutlar geliyor :) o yüzden magelerin güçlendirilmesini mage oynamamama rağmen destekliyorum..
 

_GooDDmG_

Üye
Katılım
19 Ara 2020
Mesajlar
37
Puanları
18
Hiç mage oynamadım burada fakat derdini çok güzel anlatmışsın..
Benim gördüğüm de şu mageler koyun gibi geziniyorlar ve aşırı işlevsizler bir mage parti gördüğünüzde ne olursa olsun dikkat etmeniz gerekmektedir fakat bu oyunda mage pt gördüğün anda "aha mage pt yüklen" gibi komutlar geliyor :) o yüzden magelerin güçlendirilmesini mage oynamamama rağmen destekliyorum..
Mage oynamamana rağmen konuyu üşenmeden okuyup ve var olan acı gerçeklerden birini dile getirdiğin için teşekkür ediyorum.
 

Pemila

Üye
Katılım
13 May 2022
Mesajlar
73
Puanları
18
Gene bir mageden boşa harcanan zaman.. Yönetim veya modlardan konulara gelip en ufak bir yazı yazmıyor genel tartış işte küfür edersen bi geliyorlar yaptırım uyguluyorlar. Bunlar için forumlarda botlarda var aslında :)

Yazdığın bir çok bilgi aylardır devam eden bir sorun hele ki manaburn benim için milli meseleye dönüştü artık. 15 HAZİRAN 2022 den beri devam eden bir fiyasko..
 

RainOfFire

Üye
Katılım
22 Nis 2022
Mesajlar
153
Puanları
43
Baslik sahibi ve Leng arkadasimizin detayli incelemeri olmasaydi ben de yakinda baslik acacaktim. sikintilar herkesin bezdigi keyif alamdigi bir jobun sikintilari. uzucu olan hic bir yoneticinin hic bir yetkilinin konulari gorup cevap vermeye bile tenezzul etmeyisidir. 3 gun olmus konu acilali ve hic bir cevap verilmemis. bu sinifin oyunculari olarak bu muameleyi haketmiyoruz. Sirf bu yuzden bile cash cekmiyorum ki ilave edeceklerimin hepsini yazsam buraya roman olur.

Zindanda yapilan haksizliklara goz yumulmasi , (magesin sen sen kaldir asansorlu yerde denilip bilerek ve isteyerek kaldiran magelerin zamaninda kutu aldirilmamasi, ziplamali yerlerde kasitli sekilde dusurulerek ilerletilmemesi) Bu konu hakkinda ticket attim cevaben yogunluktan dolayi yarin ticket gonderiniz detayli olarak ilgilenelim denildikten sonra ertesi gun 30 dk harcayip ozenerek ticket gonderisimin ardindan yine ayni benzer cevaplarin veriliyor olusu bile gercekten biz mage oyunculara verdiginiz degerin olmayisinin kanitidir. Madem ilgilemyeceksiniz umursamayacaksiniz nedne beni mdegrli vaktimden caliyorsunuz? hic mi vicdaniniz yok ? herkesin vakti kiymetlidir . bu yaptikalriniz oyunculara damla damla birikir ve en sonunda size bombos bir oyun olarak geri doner.

Classlar arasi dengesizliklarin asiri fazla olusu , oyun yonetiminin rogue sevdalisi olusu, oyundaki toxic kitleye yeterince gozdagi verememesinden kaynakli oyuncu kitlesinin giderek bozumasi bunlar hep negatif yonler.

uzun suredir oyuna 1 lira verip premium almadim. Oyun tasarimcilarinin ve ya yoneticilerinin 1 defa mage oynadigini dusunmuyorum. Lunaskar kadin mage zirhlarina bir goz atmalari gerek. Bir protean kadin elite zirha bakiyorum , bir de bizim elit zirha bakiyorum. Zirh tasarimlari asiri derece de berbat. gorsel olarak hic bir sey vaad etmiyor. Enhanced Mage elder set giyiyorum , kafalikta peceli ama alt tarafi terane-i harika :) Jartiyer ne alaka ?. tasarimcilar degisik fantazilerini mi yansitiyor oyuna? unutmayiniz ki bu oyunu yasi kucuk oyuncular da oynuyor. Bir yetiskin olarak cocuklarimla ben bu oyunu bu sekilde mi oynayacagim ?

Ve belirtmek istedigim en onemli konu mageler icin exp kasma slotunun olmayisi. DV harpy disinda elle tutulur 1 tane slotumuz yok . partye 5 tane ezik alip 3 mage 5 slotu cekmeye ve exp kasmaya calisiyoruz (2 3 dk da bir baskin yemedigimizi varsayarsak)ki aldigimiz exp o sekilde tur basi 1.2M. ama 1 tane brutaur kestigimizde verdigi exp 400k. 5 ile carptiginzida 2m exp mele nin kastigi exp ayni surede. Butun mageler ticket gonderdik slot istiyouz diyerek 1 ay once. ne oldu degisen hic bri sey yok. ? biz bunlari haketmiyoruz. bizlere bunlari layik goruyrosaniz biz mageler olarak yakinda cevabimizi alirsiniz magesiz sunucu olarak.
 

Silencer

Üye
Katılım
20 Şub 2023
Mesajlar
80
Puanları
18
Main stat konusunu defalarca ticket olarak yazdım , ayrıca yayınlarda ve soru cevap etkinliklerinde de dile getirdim. Diyoruz ki diğer joblar main statlardan fedakarlık etmek zorunda değil yani bi asas veya warrior int vermek zorunda değil iken mageler ve kısmen priestler neden int vermek zorunda ? Adamların bakış açısı şu ; e o zaman mageler herkesi keser :) yahu cahil insan atak sınırımız zaten belli hasarımız artmayacak en azından ayakta kalma süremiz biraz uzamış olacak ama bu vizyona sahip bir yönetici olduğunu sanmıyorum . İkincisi staf hasar incelemelerine ilişkin yöneticilerin paylastıgı listeye bakarsanız “kukla” üzerinde deneyerek bir liste çıkarmışlar :) takı ve silahları bizzat denedik zaman ayırıp Excel tablosu da yaparak ticket attım sadece teşekkür mesajı geldi hiç bir değişiklik yapılmadı . Hala mystic set chaostan fazla vuruyor hala blaze ile lunas hasarı neredeyse aynı hala paper giymek zorundayız hala hala hala hala … aylar oldu hiç bişey değişmedi bakın buraya yazıyorum yine değişmeyecek bu konu arka sayfalara düşüp gidecek yoksa en az 6 ay önce ateş de benzer bir konu açmıştı ne değişti ki ?
 

_GooDDmG_

Üye
Katılım
19 Ara 2020
Mesajlar
37
Puanları
18
Main stat konusunu defalarca ticket olarak yazdım , ayrıca yayınlarda ve soru cevap etkinliklerinde de dile getirdim. Diyoruz ki diğer joblar main statlardan fedakarlık etmek zorunda değil yani bi asas veya warrior int vermek zorunda değil iken mageler ve kısmen priestler neden int vermek zorunda ? Adamların bakış açısı şu ; e o zaman mageler herkesi keser :) yahu cahil insan atak sınırımız zaten belli hasarımız artmayacak en azından ayakta kalma süremiz biraz uzamış olacak ama bu vizyona sahip bir yönetici olduğunu sanmıyorum . İkincisi staf hasar incelemelerine ilişkin yöneticilerin paylastıgı listeye bakarsanız “kukla” üzerinde deneyerek bir liste çıkarmışlar :) takı ve silahları bizzat denedik zaman ayırıp Excel tablosu da yaparak ticket attım sadece teşekkür mesajı geldi hiç bir değişiklik yapılmadı . Hala mystic set chaostan fazla vuruyor hala blaze ile lunas hasarı neredeyse aynı hala paper giymek zorundayız hala hala hala hala … aylar oldu hiç bişey değişmedi bakın buraya yazıyorum yine değişmeyecek bu konu arka sayfalara düşüp gidecek yoksa en az 6 ay önce ateş de benzer bir konu açmıştı ne değişti ki ?
Bir gün bu sorunların giderilmesi umuduyla dile getiriyoruz bu konular üzerine bizde defalarca ticket attık, , bunlarda son kurşunlar , enerji tükeniyor.
 

RainOfFire

Üye
Katılım
22 Nis 2022
Mesajlar
153
Puanları
43
Bir gün bu sorunların giderilmesi umuduyla dile getiriyoruz bu konular üzerine bizde defalarca ticket attık, , bunlarda son kurşunlar , enerji tükeniyor.
Bir sey degisecegini dusunmuyorum. okadar kayitsizkaliyorlarki bu serzenislere. Mage olarak pk atan user kalmayinca belki degistirirler biz gitikten sonra...
 

berktun

Üye
Katılım
9 Kas 2021
Mesajlar
159
Puanları
43
Çok ilginç ama gerçekten konuyu takipteyim ve hiç cevap yok. Discord üzerinden yazıyorum her soruya cevap veriyorlar mage ile ilgili sorularıma cevap yok. Desteğe bilet atarak soruyorum geliştirici ekibe ileteceğini söylüyor ama iletilecek bir şey yok soru soruyorum.

85 cap geldiğinde mage alan yeteneklerine buff geldi hasarı arttı tamam ama teklilere bir güçlendirme yapılmadı. Yeni başladım sayılır elime geçen hysterial+6 aldım %5 exp %5 monster damage veren setimi tamamladım magus set walock küpe ve yüzük var görev setli golden bow +8'li adam 70 skilliyle benim teklilerden çoğu zaman daha fazla vuruyor hemde iki kat serilikte.

1- 65 cap damagelerine bir güncelleme düşünüyor musunuz?
2- 20 senelik hilkat garibesi 3 stat oynatma sisteminden ne zaman vazgeçeceksiniz?
3- yaratıklara yakın mesefeden vurulurken uzaktan mesafesini koruyarak hasar vermeye çalışan kırılgan bir sınıf oynuyoruz ama yaratık 30 metreye en tepe değerden damage atıyor. Bosslara zehir stacklemek yerine staffla girince kuş kadar damage sayesinde hiç hit almadan ve yatma tehlikesi geçirmeden zindanı tanamlayabiliyoruz. Bu konuda bir düzenleme düşünülüyor mu?
4- genel olarak zindanları (benim gibi gariban paket charla solo zindanıda levelimin yettiği zorlukta tamamlamak bi tık eziyet oluyor) özellikle darkness cavern'ı mage class'ınada uygun olacak şekilde düzenleme getirmeyi düşünüyor musunuz?
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt