Alfa Değerlendirmesi - İlk Bakış

Quzulqurt

Üye
Katılım
16 Ara 2020
Mesajlar
67
Puanları
8
Aşırı şekilde örnek aldığınız oyunda karakter hakimiyeti üst safhada, O oyunu yıllardır öne çıkaranda bu, Oyun motoruna bağlı kalmadan bu konu üzerine ayrıca yoğunlaşmanız gerekiyor...

Ayrıca birçok oyunun güzel yanlarını aldık gibi konuşmalar olmuştu, 20 yıl önce geliştirilen bir oyunu açık bir şekilde kopyalamaya çalışmışsınız, Ve ondaki herşey özgündü ilk ti , bazı şeyler 20 yıl önceki kadar bile stabil değil oyununuzda...
Oyunun alfası bitti betası bitti official açıldı zaten kardeşim ne numune insanlarsınız anlamadım ki alfa testinin ne olduğunu bilmeden yorum yapanları görüyorum çıldırıyorum
 

Justice

Yönetici
Game Designer
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
422
Puanları
93
Aşırı şekilde örnek aldığınız oyunda karakter hakimiyeti üst safhada, O oyunu yıllardır öne çıkaranda bu, Oyun motoruna bağlı kalmadan bu konu üzerine ayrıca yoğunlaşmanız gerekiyor...

Ayrıca birçok oyunun güzel yanlarını aldık gibi konuşmalar olmuştu, 20 yıl önce geliştirilen bir oyunu açık bir şekilde kopyalamaya çalışmışsınız, Ve ondaki herşey özgündü ilk ti , bazı şeyler 20 yıl önceki kadar bile stabil değil oyununuzda...

Merhaba, aslında bu tarz bir mesaja cevap dahi vermezdim ama oyunda başka oyunlara benzeyen şeyler yine siz oyuncuların talepleriydi. 20 yıl önce herhangi bir MMORPG oyun ilk MMORPG değildi. Öncesinde birçok MMORPG çıkmıştı, tabii ki azdı ama birçoğu Ultima Online, Tibia, Neverwinter Nights, Dark Eden, Lineage, Everquest gibi oyunlardan evrilerek ortaya çıktı.

Yıllar önce anketler yaptık, geri bildirim topladık. Oyuncuların da kafası karışık, hem talep ediyorlar hem istemiyorlar. Benzer olarak gördüğünüz çalışmaların hepsi 2-3 yıl öncesine ait ve üniversite bölgelerinde yapılan anketlerde, oyunculardan gelen taleplere yönelik çalışmalar. İlk yıllardaki tecrübemizle şu anki tecrübemiz arasında da çok fark var. Değişim birden olmuyor, zamana ihtiyacımız var. Sabırla bekleyenin karşılığını alacağı bir oyun sunulacak. Oyun henüz test aşamasında. Bu aşamada karakterlerin dengesini, yeteneklerini bile dert etmemeniz gerekiyor. Birçoğu düzenlenecek. Oyunun resmi açılışından 1 yıl sonra kesin yargı içeren yorumunuzu alabiliriz.
 

Nart

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
374
Puanları
63
Aşırı şekilde örnek aldığınız oyunda karakter hakimiyeti üst safhada, O oyunu yıllardır öne çıkaranda bu, Oyun motoruna bağlı kalmadan bu konu üzerine ayrıca yoğunlaşmanız gerekiyor...

Ayrıca birçok oyunun güzel yanlarını aldık gibi konuşmalar olmuştu, 20 yıl önce geliştirilen bir oyunu açık bir şekilde kopyalamaya çalışmışsınız, Ve ondaki herşey özgündü ilk ti , bazı şeyler 20 yıl önceki kadar bile stabil değil oyununuzda...
Bunu bir çok platformda açıkladılar. Siz anlamamakta ısrar ediyorsunuz.

Zaten bizlerin talebiydi malum oyunun pvp sisteminin bu oyuna uyarlanması. Hala o oyunun oynanmasını hatta yaptıkları diğer saçmalıklara rağmen oynanmasının tek sebebi o.

Sen malum oyunu fire drake öncesi oynadın mı da konuşuyorsun? Alphadaki bir oyunu 20 yıllık oyunla kıyaslıyorsun?


Bu kıyaslamayı yapıp forumu kirletmekten vazgeçin artık. Rise Online bi official açılsın o zaman neler iyi neler kötü herkes eleştirisini yapar.
 

tskorsats00

Üye
Katılım
21 Ara 2020
Mesajlar
27
Puanları
3
millet Alfa olara bakmıyor oyunun herşeyi bitmiş gibi bakıyor o kişiler malfes bitmez yerli ve milli olayı gibi anlayış kıtlığı var ben çok memnun kaldım her bildirdiğimi not ettiniz calışmanız süper
 

TearFall

Üye
Katılım
13 Kas 2020
Mesajlar
160
Puanları
28
Merhaba, aslında bu tarz bir mesaja cevap dahi vermezdim ama oyunda başka oyunlara benzeyen şeyler yine siz oyuncuların talepleriydi. 20 yıl önce herhangi bir MMORPG oyun ilk MMORPG değildi. Öncesinde birçok MMORPG çıkmıştı, tabii ki azdı ama birçoğu Ultima Online, Tibia, Neverwinter Nights, Dark Eden, Lineage, Everquest gibi oyunlardan evrilerek ortaya çıktı.

Yıllar önce anketler yaptık, geri bildirim topladık. Oyuncuların da kafası karışık, hem talep ediyorlar hem istemiyorlar. Benzer olarak gördüğünüz çalışmaların hepsi 2-3 yıl öncesine ait ve üniversite bölgelerinde yapılan anketlerde, oyunculardan gelen taleplere yönelik çalışmalar. İlk yıllardaki tecrübemizle şu anki tecrübemiz arasında da çok fark var. Değişim birden olmuyor, zamana ihtiyacımız var. Sabırla bekleyenin karşılığını alacağı bir oyun sunulacak. Oyun henüz test aşamasında. Bu aşamada karakterlerin dengesini, yeteneklerini bile dert etmemeniz gerekiyor. Birçoğu düzenlenecek. Oyunun resmi açılışından 1 yıl sonra kesin yargı içeren yorumunuzu alabiliriz.

2020 yılında alfa açıp bir şeyler için bekleyin demek sadece acizlik, birde cevap bile vermezmiş , vermeseydiniz o halde...
 

Lolgamelol2

Üye
Katılım
20 Ara 2020
Mesajlar
454
Puanları
63
Oyun alpha aşamasında bile oynana bilirdi bence resmî açılışta çok daha bir rise online görüceğiZ
 

Tyrande

Üye
Katılım
25 Ara 2020
Mesajlar
21
Puanları
3
Yaklaşık 12-13 yıl önce malum oyunu bırakmış ve o zamanlardan WoD zamanına kadar wow oynamış sonrasında da her genişleme paketini bir şekilde alıp 2 hafta oynayıp kalan oyun süresini sıkılıp yakmış biri olarak şunları söylemek istiyorum.

Oyunun alfa sürümünü test etme fırsatım olmadı. Ancak YouTube üzerinden videoları izledim. Görsel efektlerde biraz aksaklıklar var ancak düzeltilecektir. Forumu dünden beri takip ediyorum. Yazılanları okuyorum. Genel kanı "Warrior çok kısır kalmış, Assasin çok imba olmuş, karakterler solo olarak takılsın partilere ihtiyaç olmasın" şeklinde. Açıkçası alfayı bizzat test etmediğim için bir yorum yapmam doğru olmaz ancak malum oyunun PvP mekanikleri bence o kadar kötü değildi bu oyunda da aynı sistemin benzeri olacaksa keyifli olacaktır diye düşünüyorum. Sonuçta bu bir takım oyunu. Takım olarak hareket edeceksiniz. Ben solo casual olarak takılayım diyorsanız Zaten ona diyecek bir sözüm yok. Malum oyunu debuffer priest karakterle hardcore modunda oynuyordum. Yani oyunun mekaniklerine aşinayım. Gerçi aradan 10 yıldan fazla süre geçti. Şuan birçok şeyi hatırlamıyorum bile. Ben bu oyun türünü seven bir oyuncu olarak MMORPG'lerin en önemli tarafının karakter buildi ve Oyunun sizi bir storyline'a bağımlı tutmaması olduğunu düşünüyorum.

Örnek vermek gerekirse wow'da karakter özelleştirmesi denen hiçbir şey yok. Bakın hiçbirşey yok. Karakterin kaşını gözünü ten rengini değiştirmekten bahsetmiyorum. Oyun Stilini hiçbir şekilde değişitremiyorsunuz. Bir class o extension'da hangi spec metaysa otomatik onu oynuyor. Yok ben oynamam diyebilirsiniz tabi ama hiçbir şekilde gruplara giremezsiniz. Random takılırsınız. Heleki benim gibi support karakterle oynamayı seviyorsanız meta saçmalığı saç baş yoldurur. Campaign görevlerini her türlü yapmak zorundasınız. Zaten şuan PvP yapan da pek yok. Oyunun bütün olayı PvE.

Malum oyunu zevkli ve güzel yapan şeyler tek bir karakterin tek başına pek yapabileceği birşey olmamasıydı. Bu bir eksiklik değil sizi takım oyununa yönlendiriyor. Güzel birşey yani. wowda hiç kimseyle tek kelime konuşmadan tek başınıza kasıp tek başınıza son lv'e gelebilirsiniz. Zaten oyundaki PvP 2v2, 5v5 üzerine herhangi bir stratejiye ihtiyacınız yok. Rotasyonu YouTube'dan öğrenip aksiyona dalıyorsunuz. Basılacak daha çok skill olması o oyunu daha zor yapmıyor. Rotasyon karışık olabilir ama tek düze. Herkes robot gibi aynı rotasyon üzerinden ilerliyor classına göre. Belli bir strateji oluşturabiliyorsanız ve özgün olabiliyorsanız bu güzel birşey malum oyunun PvP mekanikleri buna imkan tanıyordu örneğin. bunları şunun için söylüyorum. Bazı eleştirenler var ki "oyunun mekanikleri 20 yıl öncesinin. Günümüzün oyunlarına kıyasla çok ilkel bu oyun tutmaz" dedikleri için. Bu oyunda olay PvP ve bu sistem güzel. Ama her zaman daha iyisi olabilir.

Örneğin oyuna ekstra statlar eklenebilir. Buda çok daha komplike buildler yapabilir hale getirir bizi. Her classa en az 3-4 skill ağacı daha eklenebilir. Bu küçük dokunuşlar oyunun mekaniklerini iyileştirir. Mesela oyunda DoT hasar veren bir spec yoktu hatırladığım kadarıyla. Eklenebilir. Oyunda Warriorun en büyük eksikliği ise adam akıllı bir tank specinin olmamasıydı. Yani birşeyler vardı ama kimse oynamıyordu sanki. O geliştirilebilir. Warrior önden gider, kulelerin aggrosunu üstüne alır. Hatta bunun için özel bir skill olur diğer elemanlar menzilde olsa bile hasar almaz vs. Bunlar ufak dokunuşlar ama çok spesifik şeyler yapılmasına imkan tanır. bir de magelere anti stealth bir skill eklenebilir. Veya başka bir classa Sonuçta bir karakterin stealth olma durumu varsa onu görebilen bir karakter de mutlaka olmalı. belli bir alana aoe bir skill atarsınız o alandan geçen stealth rogue'lar görünür olur vs. PvE kısmında seviye kasmak kolay olmalı. Wow ayarında olursa tadından yenmez. Dungedonlar, raid gibi 2,3 hatta 4 parti girilen yerler olmalı. Ama raid finder denen saçma sistemi getirmeyin bu oyuna :D Herkes grubunu kursun bu zindanlara girsin. Zindanların kendi storyline’ı olabilir çok da güzel olur. Hatta 2020 yılındayız random tuzaklar vs eklenebilir. Seviye, item vs kasmak için. Bu noktada eski sistem çağımıza uygun bir sistem değil. Artık oyuncular aksiyon istiyor. Saatlerce apostle slotunda aynı canavarı zibilyon kere kesmek oyun değil. O sistemin kalkması lazım.

Oyun ücretlendirmesi konusunda da şunları söyleyebilirim. Oyun ya aylık sabit bir ücreti olsun wow gibi store’da sadece kozmetik itemler vs satılsın. Ya da malum oyunun benim oynadığım dönemlerdeki hali gibi yapın store’da diğer oyunculara bariz fark yaratacak eşyalar olmasın. Türk oyuncusu oyuna para harcamayı sever adil olduğu sürece. Heleki yerli bir firma yapıyorsa ve fiyatlandırma makul olursa ben Premiumları şimdiden oyuna gömmeye hazırım. :)

Bu arada her MMORPG'nin kaderinde pay to win vardır. Yani bu bir gerçek. En uzak kalan wowda bile bu olay var gayriresmi olsa da. Millet Stormwind'de şu kadar golda mytic+ boost yapılır diye bağırıyorsa oyunda çatır çatır token satıyorsa millete Pay to Win'dir o oyun. Kaldı ki wowda bir item istikrarı da yok. Bugün 180 ilv itemler 2 ay sonra çöp olacak. :) En azından bu oyunda Elinizde +8 raptor varsa her şekilde iş yapar o. Yeri gelmişken o konuda da bazı önerilerim olacak.

Eski oyundaki Upgrade sistemi beş para etmez. Yani upgrade sınırı makul olmalı ve şans faktörü düşük olacaksa item yanmak yerine atıyorum +4 ise +3 e düşmeli ve sallıyorum 2 hafta tekrar o iteme upgrade yapılamamalı. Atıyorum +7 den +8 e basarken başarısız oldu +6 ya düşsün ama 3 ay o item tekrar upgrade edilemesin mesela + değeri ne kadar çoksa o kadar fazla süre beklesin. süreleri tamamen salladım. makul bir süre belilrenebilir. Ya kazan ya kaybet mantığı çok saçma item kasmak item sahibi olmak zor olmamalı. Eskisi değil artık insanlar oyuna fazla zaman harcayamıyor. Ki bu oyunun bütün mantığı PvP

Yani oyunda premiuma vs verdiğim paraya acımam hatta alırım da. Ama yıl olmuş 2020 oyunda PvP yapacam diye elaleme para verip ondan item almak yani günümüzün anlayışına ters. Malum oyunu da taa o zamanlar oynamayı bırakmam bu sebeplerden biriydi.

Ekstra şeyler geldi aklıma moderatör arkadaşlar mesajı birleştirirse sevinirim. Kusura bakmayın.

Oyuna meslek sistemi eklenebilir. Ama bu grindi aşırı derece arttıracak şekilde olmamalı. Yani meslek geliştirmek için bilmemne materyalinden 300 tane yapmak zorunda olmayalım. Bu meslekler örneğin pot yapabilir. potları NPC den almak yerine bu mesleği seçen arkadaşlardan alabiliriz. işte binek eğiten bir meslek olabilir. Bu arada mount sistemi çok güzel olmuş yeri gelmişken söylemek isterim. işte oyundaki hayvanlara dönüştüğümüz bir şey alıyorduk zamanında moblar vurmuyordu o zaman hatırlıyorum bunları yapan bir meslek olabilir. inventory çantaları olabilir wowdaki gibi bunu ayrı bir meslek yapar mesela. Silahlara enchant basan (HP, Poision, Fire) bir meslek olabilir. bunları NPC den alıyorduk mesela meslekler olur NPC kalkar. veya NPC de daha düşük özelliklisi olur mesleklerin yaptığı daha iyi olur. Mesleği seçen insanlardan alırız. item upgrade etmek için kağıt alıyorduk bunları gene ilgili bir meslek dalı yapar. İşte priestlerin resurrection taşları oluyordu bunları gene pot yapan meslek yapar. Yani NPC 'den alacağımız şeyleri meslek erbaplarından alabiliriz. Ki böyle olursa wowdaki meslek sisteminden çok daha yararlı olacaktır. Ticaret sistemi de canlanır bu vesile ile.

Ayrıca Bu malum oyunun pazar sistemi çok ilkel diyenler var. Evet ilkel ama çok da eğlenceli. wowdaki gibi actionhouse'a milletin koyduğu fiyattan koy satılırsa para postaya düşsün satılmassa 24-48 saat sonra item geri gelsin mantığı bana hiç hitap etmiyor. Hiçbir eğlencesi yok. Ben hatırlıyorum pazar kurardık oyunda çok deli pazarlıklar dönerdi. Veya istediğimiz bir şeyi orada dolanarak arardık bu çok güzeldi. Sanırım aynen uygulanacak ki bence bu sistem muhteşemdi zaten ilkel falan değil tam aksine MMORPG kültürüne çok uygun bir sistem olduğunu düşünüyorum.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Szchull

Üye
Katılım
28 Kas 2020
Mesajlar
139
Puanları
43
Ekstra şeyler geldi aklıma moderatör arkadaşlar mesajı birleştirirse sevinirim. Kusura bakmayın.

Oyuna meslek sistemi eklenebilir. Ama bu grindi aşırı derece arttıracak şekilde olmamalı. Yani meslek geliştirmek için bilmemne materyalinden 300 tane yapmak zorunda olmayalım. Bu meslekler örneğin pot yapabilir. potları NPC den almak yerine bu mesleği seçen arkadaşlardan alabiliriz. işte binek eğiten bir meslek olabilir. Bu arada mount sistemi çok güzel olmuş yeri gelmişken söylemek isterim. işte oyundaki hayvanlara dönüştüğümüz bir şey alıyorduk zamanında moblar vurmuyordu o zaman hatırlıyorum bunları yapan bir meslek olabilir. inventory çantaları olabilir wowdaki gibi bunu ayrı bir meslek yapar mesela. Silahlara enchant basan (HP, Poision, Fire) bir meslek olabilir. bunları NPC den alıyorduk mesela meslekler olur NPC kalkar. veya NPC de daha düşük özelliklisi olur mesleklerin yaptığı daha iyi olur. Mesleği seçen insanlardan alırız. item upgrade etmek için kağıt alıyorduk bunları gene ilgili bir meslek dalı yapar. İşte priestlerin resurrection taşları oluyordu bunları gene pot yapan meslek yapar. Yani NPC 'den alacağımız şeyleri meslek erbaplarından alabiliriz. Ki böyle olursa wowdaki meslek sisteminden çok daha yararlı olacaktır. Ticaret sistemi de canlanır bu vesile ile.

Ayrıca Bu malum oyunun pazar sistemi çok ilkel diyenler var. Evet ilkel ama çok da eğlenceli. wowdaki gibi actionhouse'a milletin koyduğu fiyattan koy satılırsa para postaya düşsün satılmassa 24-48 saat sonra item geri gelsin mantığı bana hiç hitap etmiyor. Hiçbir eğlencesi yok. Ben hatırlıyorum pazar kurardık oyunda çok deli pazarlıklar dönerdi. Veya istediğimiz bir şeyi orada dolanarak arardık bu çok güzeldi. Sanırım aynen uygulanacak ki bence bu sistem muhteşemdi zaten ilkel falan değil tam aksine MMORPG kültürüne çok uygun bir sistem olduğunu düşünüyorum.
Eğer senin dediğin gibi bir pazar sistemi olursa pc leri çöpe atalım =) Ki bende o tarz pazar sisteminin ilkel olduğunu düşünüyorum. Fiyat aralığını yapay zeka belirlemeli. O güzel diye bahsettiğin şeyler bizler çocukken güzeldi. Şuan sana 2-3 hadi taş çatlasın 5 ay haz verir bırakır gidersin. Şimdiki neslin de hayranlıkla oynayacağı bir oyun olmalı ki ROW hedeflerine ulaşabilsin.
 

User

Üye
Katılım
3 Ara 2020
Mesajlar
23
Puanları
3
Ekstra şeyler geldi aklıma moderatör arkadaşlar mesajı birleştirirse sevinirim. Kusura bakmayın.

Oyuna meslek sistemi eklenebilir. Ama bu grindi aşırı derece arttıracak şekilde olmamalı. Yani meslek geliştirmek için bilmemne materyalinden 300 tane yapmak zorunda olmayalım. Bu meslekler örneğin pot yapabilir. potları NPC den almak yerine bu mesleği seçen arkadaşlardan alabiliriz. işte binek eğiten bir meslek olabilir. Bu arada mount sistemi çok güzel olmuş yeri gelmişken söylemek isterim. işte oyundaki hayvanlara dönüştüğümüz bir şey alıyorduk zamanında moblar vurmuyordu o zaman hatırlıyorum bunları yapan bir meslek olabilir. inventory çantaları olabilir wowdaki gibi bunu ayrı bir meslek yapar mesela. Silahlara enchant basan (HP, Poision, Fire) bir meslek olabilir. bunları NPC den alıyorduk mesela meslekler olur NPC kalkar. veya NPC de daha düşük özelliklisi olur mesleklerin yaptığı daha iyi olur. Mesleği seçen insanlardan alırız. item upgrade etmek için kağıt alıyorduk bunları gene ilgili bir meslek dalı yapar. İşte priestlerin resurrection taşları oluyordu bunları gene pot yapan meslek yapar. Yani NPC 'den alacağımız şeyleri meslek erbaplarından alabiliriz. Ki böyle olursa wowdaki meslek sisteminden çok daha yararlı olacaktır. Ticaret sistemi de canlanır bu vesile ile.

Ayrıca Bu malum oyunun pazar sistemi çok ilkel diyenler var. Evet ilkel ama çok da eğlenceli. wowdaki gibi actionhouse'a milletin koyduğu fiyattan koy satılırsa para postaya düşsün satılmassa 24-48 saat sonra item geri gelsin mantığı bana hiç hitap etmiyor. Hiçbir eğlencesi yok. Ben hatırlıyorum pazar kurardık oyunda çok deli pazarlıklar dönerdi. Veya istediğimiz bir şeyi orada dolanarak arardık bu çok güzeldi. Sanırım aynen uygulanacak ki bence bu sistem muhteşemdi zaten ilkel falan değil tam aksine MMORPG kültürüne çok uygun bir sistem olduğunu düşünüyorum.

Support ekibi lideri craft sisteminin oyuna geleceğini söyledi. Hatta dorion haritasında gezerken, ağaç gördüm bu normal ancak demir madeni de gördüm.
Muhtemelen onlar oyuncular tarafından toplanacak, ekipman yapımında kullanılacak. Bilemiyorum...

Biraz sandbox vari bir fikir olmuş, ben sandbox severim ama sevmeyen kitle de çok.

Mevcut yetenek ağacı pvp yeteneklerinden ibaret. O skill ağacı genişletilerek crafting, merchanting yetenekleri gibi pvp-dışı yetenekler de eklenebilir.
 
Son düzenleme:

Tyrande

Üye
Katılım
25 Ara 2020
Mesajlar
21
Puanları
3
Aslında katılıyorum kesinlikle. Bilgisayarı açık bırakıp boş boş ekranda pazarda karakter tutmak günümüzün dinamiklerine uymuyor. Ama bunun çok basit bir çözümü var şöyle olabilir. Gene malum oyundaki pazar yeri gibi bir alan olur. Oraya gideriz bir yer seçeriz pazar kurarız oyun sistemi de oraya bir NPC koyar bizim karakterimizi temsilen. İşte atıyorum 8 saat süresi olur online isek Kişiler direkt özel mesajla ulaşabilir offline isek posta kutusuna mesaj düşer. Hatta bir telefon uygulaması olur oraya mesaj düşer. O şekilde çok güzel olur. Ama WoW tarzı müzayede sistemi de güzel değil. Etkileşim tamamen sıfır. Sizin dediğiniz gibi pazarda saatlerce günlerce beklemekte mantıklı değil. Ama bu son söylediğim güzel olur diye düşünüyorum sizce nasıl olur?

Birden aklıma geldi siz yazınca.
 

User

Üye
Katılım
3 Ara 2020
Mesajlar
23
Puanları
3
Auction House ve Pazar kurma modellerinin her ikisi birlikte de gelebilir. Neden dersen, oyuna "pazar tezgahı açma arayüzü" geliştirmişler ve yanlış hatırlamıyorsam da daha önce ekibin verdiği bilgiye göre auction house modelini de istiyorlar. Dolayısıyla her ikisi birlikte gelirse de şaşırma. Aradaki ilişkiyi nasıl kuracaklarını kestirmek zor. Ancak Dorion haritasının şehir merkezi, kasıtlı olarak çok geniş tutulmuş bu da bir işaret. Yalnız karakteri bir npc'nin temsil etmesi saçma, ancak şu daha gerçekçi, pazarını kurarsın log-off yaparsın, karakterin oyunda askıda kalır, yani senin karakterini yine senin karakterin temsil eder. Ancak bunlar diğer oyuncuların clientlarına gereksiz yük bindirir. En stabili auction house muhtemelen.
 

User

Üye
Katılım
3 Ara 2020
Mesajlar
23
Puanları
3
Yaklaşık 12-13 yıl önce malum oyunu bırakmış ve o zamanlardan WoD zamanına kadar wow oynamış sonrasında da her genişleme paketini bir şekilde alıp 2 hafta oynayıp kalan oyun süresini sıkılıp yakmış biri olarak şunları söylemek istiyorum.

Oyunun alfa sürümünü test etme fırsatım olmadı. Ancak YouTube üzerinden videoları izledim. Görsel efektlerde biraz aksaklıklar var ancak düzeltilecektir. Forumu dünden beri takip ediyorum. Yazılanları okuyorum. Genel kanı "Warrior çok kısır kalmış, Assasin çok imba olmuş, karakterler solo olarak takılsın partilere ihtiyaç olmasın" şeklinde. Açıkçası alfayı bizzat test etmediğim için bir yorum yapmam doğru olmaz ancak malum oyunun PvP mekanikleri bence o kadar kötü değildi bu oyunda da aynı sistemin benzeri olacaksa keyifli olacaktır diye düşünüyorum. Sonuçta bu bir takım oyunu. Takım olarak hareket edeceksiniz. Ben solo casual olarak takılayım diyorsanız Zaten ona diyecek bir sözüm yok. Malum oyunu debuffer priest karakterle hardcore modunda oynuyordum. Yani oyunun mekaniklerine aşinayım. Gerçi aradan 10 yıldan fazla süre geçti. Şuan birçok şeyi hatırlamıyorum bile. Ben bu oyun türünü seven bir oyuncu olarak MMORPG'lerin en önemli tarafının karakter buildi ve Oyunun sizi bir storyline'a bağımlı tutmaması olduğunu düşünüyorum.

Örnek vermek gerekirse wow'da karakter özelleştirmesi denen hiçbir şey yok. Bakın hiçbirşey yok. Karakterin kaşını gözünü ten rengini değiştirmekten bahsetmiyorum. Oyun Stilini hiçbir şekilde değişitremiyorsunuz. Bir class o extension'da hangi spec metaysa otomatik onu oynuyor. Yok ben oynamam diyebilirsiniz tabi ama hiçbir şekilde gruplara giremezsiniz. Random takılırsınız. Heleki benim gibi support karakterle oynamayı seviyorsanız meta saçmalığı saç baş yoldurur. Campaign görevlerini her türlü yapmak zorundasınız. Zaten şuan PvP yapan da pek yok. Oyunun bütün olayı PvE.

Malum oyunu zevkli ve güzel yapan şeyler tek bir karakterin tek başına pek yapabileceği birşey olmamasıydı. Bu bir eksiklik değil sizi takım oyununa yönlendiriyor. Güzel birşey yani. wowda hiç kimseyle tek kelime konuşmadan tek başınıza kasıp tek başınıza son lv'e gelebilirsiniz. Zaten oyundaki PvP 2v2, 5v5 üzerine herhangi bir stratejiye ihtiyacınız yok. Rotasyonu YouTube'dan öğrenip aksiyona dalıyorsunuz. Basılacak daha çok skill olması o oyunu daha zor yapmıyor. Rotasyon karışık olabilir ama tek düze. Herkes robot gibi aynı rotasyon üzerinden ilerliyor classına göre. Belli bir strateji oluşturabiliyorsanız ve özgün olabiliyorsanız bu güzel birşey malum oyunun PvP mekanikleri buna imkan tanıyordu örneğin. bunları şunun için söylüyorum. Bazı eleştirenler var ki "oyunun mekanikleri 20 yıl öncesinin. Günümüzün oyunlarına kıyasla çok ilkel bu oyun tutmaz" dedikleri için. Bu oyunda olay PvP ve bu sistem güzel. Ama her zaman daha iyisi olabilir.

Örneğin oyuna ekstra statlar eklenebilir. Buda çok daha komplike buildler yapabilir hale getirir bizi. Her classa en az 3-4 skill ağacı daha eklenebilir. Bu küçük dokunuşlar oyunun mekaniklerini iyileştirir. Mesela oyunda DoT hasar veren bir spec yoktu hatırladığım kadarıyla. Eklenebilir. Oyunda Warriorun en büyük eksikliği ise adam akıllı bir tank specinin olmamasıydı. Yani birşeyler vardı ama kimse oynamıyordu sanki. O geliştirilebilir. Warrior önden gider, kulelerin aggrosunu üstüne alır. Hatta bunun için özel bir skill olur diğer elemanlar menzilde olsa bile hasar almaz vs. Bunlar ufak dokunuşlar ama çok spesifik şeyler yapılmasına imkan tanır. bir de magelere anti stealth bir skill eklenebilir. Veya başka bir classa Sonuçta bir karakterin stealth olma durumu varsa onu görebilen bir karakter de mutlaka olmalı. belli bir alana aoe bir skill atarsınız o alandan geçen stealth rogue'lar görünür olur vs. PvE kısmında seviye kasmak kolay olmalı. Wow ayarında olursa tadından yenmez. Dungedonlar, raid gibi 2,3 hatta 4 parti girilen yerler olmalı. Ama raid finder denen saçma sistemi getirmeyin bu oyuna :D Herkes grubunu kursun bu zindanlara girsin. Zindanların kendi storyline’ı olabilir çok da güzel olur. Hatta 2020 yılındayız random tuzaklar vs eklenebilir. Seviye, item vs kasmak için. Bu noktada eski sistem çağımıza uygun bir sistem değil. Artık oyuncular aksiyon istiyor. Saatlerce apostle slotunda aynı canavarı zibilyon kere kesmek oyun değil. O sistemin kalkması lazım.

Oyun ücretlendirmesi konusunda da şunları söyleyebilirim. Oyun ya aylık sabit bir ücreti olsun wow gibi store’da sadece kozmetik itemler vs satılsın. Ya da malum oyunun benim oynadığım dönemlerdeki hali gibi yapın store’da diğer oyunculara bariz fark yaratacak eşyalar olmasın. Türk oyuncusu oyuna para harcamayı sever adil olduğu sürece. Heleki yerli bir firma yapıyorsa ve fiyatlandırma makul olursa ben Premiumları şimdiden oyuna gömmeye hazırım. :)

Bu arada her MMORPG'nin kaderinde pay to win vardır. Yani bu bir gerçek. En uzak kalan wowda bile bu olay var gayriresmi olsa da. Millet Stormwind'de şu kadar golda mytic+ boost yapılır diye bağırıyorsa oyunda çatır çatır token satıyorsa millete Pay to Win'dir o oyun. Kaldı ki wowda bir item istikrarı da yok. Bugün 180 ilv itemler 2 ay sonra çöp olacak. :) En azından bu oyunda Elinizde +8 raptor varsa her şekilde iş yapar o. Yeri gelmişken o konuda da bazı önerilerim olacak.

Eski oyundaki Upgrade sistemi beş para etmez. Yani upgrade sınırı makul olmalı ve şans faktörü düşük olacaksa item yanmak yerine atıyorum +4 ise +3 e düşmeli ve sallıyorum 2 hafta tekrar o iteme upgrade yapılamamalı. Atıyorum +7 den +8 e basarken başarısız oldu +6 ya düşsün ama 3 ay o item tekrar upgrade edilemesin mesela + değeri ne kadar çoksa o kadar fazla süre beklesin. süreleri tamamen salladım. makul bir süre belilrenebilir. Ya kazan ya kaybet mantığı çok saçma item kasmak item sahibi olmak zor olmamalı. Eskisi değil artık insanlar oyuna fazla zaman harcayamıyor. Ki bu oyunun bütün mantığı PvP

Yani oyunda premiuma vs verdiğim paraya acımam hatta alırım da. Ama yıl olmuş 2020 oyunda PvP yapacam diye elaleme para verip ondan item almak yani günümüzün anlayışına ters. Malum oyunu da taa o zamanlar oynamayı bırakmam bu sebeplerden biriydi.

Itemlarla ilgili mevzuda itemlar arka plana atılsın diyorsan bunun yolu basit. Karakterin attack power, defence, resistance, cc resistance gibi stat değerleri hesaplanırken formül içerisinden item'ın katsayısı yani ağırlığı düşürülür, onun yerine level/class/skill gibi unsurların katsayısı artırılırsa bu olay çözülür zaten.

Yani [0, 1] skalasında, 70 level çöp itemlı warrior 0.7 değere sahipse, 70 level full itemlı warrior 1.0 değerinde tavan yapar. Aradaki uçurum 1.0 olmak yerine 0.3 ile kalır.
Hiç öyle 3 ay enchant yapılmasın gibi metotlara gerek yok. Bu sisteme geçmek için mevcut yollardan bir tanesi şu şekilde, skiller base_attack'ın 250% sini kullanmak yerine doğrudan "5301 damage" gibi sabit değerler verir, elindeki item da o 5301 değerini aşağı veya yukarı 30%'a kadar esnetir. Skill bazlı bir bir mekanik olur bu.
Aynı şekilde level da işin içine katılabilir. Yazılımcının hayal gücüne kalmış orası.

Veya full loot pvp koyarsın oyuna, bütün itemlar çöp olur :)

Enerji, dot damage, cc, debuff, dinamik/hybrid classlar, enerji/endurance, mobilite gibi konular zaten ayar istiyor, henüz eksik. Hem fikirim o konularda.
Basit bir örnek 100 metreden okçu slow cc'si atıyor, sınırsız dash'e sahip. Warrior da mana shield var ancak potion priesttan daha sağlam mana basıyor.
Warrior'ın drain skilleri var, verdiği drain 5% veya 10% cooldown 30saniye veya 90 saniye, üstelik defans ağacında bile değil.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt