Toplayıcılık Levellerinin Sıfırlanma Önerisi Hakkında Düşüncelerimiz

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

KhanConqueroR

Üye
Katılım
11 May 2021
Mesajlar
133
Puanları
28
Oyun erken erişim diye kimileri başta vurduğunu vururken sonradan çeşmenin suyunu hep kıstılar. Mesela dread cylops bir ara 1 saatte 4 item atardı şimdi ortalama 2 saatte 1 falan geliyor. Atı alan üsküdarı geçti de sonradan dank edenler ya da yeni oyuna başlayanlar kaldı. O yüzden erken erişim serverinde bu iş böyle sıfırlanmadan devam etmeli. Erken erişim bitince yeni bir server ile herkes eşit şartlarda başlar.
 

xEnes

Üye
Katılım
20 May 2022
Mesajlar
30
Puanları
8
Atı alan Üsküdarı geçer misali, bu oyunda herseyi erken yapmalısın ki oyunun acıklarından faydalan diye.

Yalan olmasin bende güzel bir miktar materyal topladim bugüne kadar, oyuna iki hafta geç başladım (ilk yamadan bir gün önce) hali hazır itemlerin piyasasına baktım Mino 8m di (nedeni de cok basit oyuna çok sayıda mino giriyordu, dread cyclops saate ortalama üç mino atiyordu) bir gün sonra mino oldu 40m (Çünkü dread cyclops artık 5 saate bir mino atiyordu).

Yönetim her ne kadar söylesede drop oranları ile oynanmadi diye drop oranlariyla en azindan o yama ile birlikte bariz bir şekilde oynandı.

Şimdi gelelim asıl meseleye, ben craft ve materyal toplamaya başladım herşey iyi güzel ilerliyordu craft kapandı, tabii ben aldırış etmeyip düşen materyal piyasasından yararlandım ve bankam da bu arkadaşlar kadar yüksek sayıda materyal olmasa da, kendim icin yeterli materyal kastım/ satın aldım.

Burada şimdi lvler sıfırlansin diyen arkadaşlara sesleniyorum, lvler sıfırlansa bile en fazla toplayicilik leveline etki eder (ben blacksmithing acısından bakıyorum) lvl 2 materyallere işlenmeye zaten yeni başlanmıştı, craft yaklaşık bir bucuk aydır kapalı, toplayicilik levelin hicbir anlami yok oyunda, millet bankadaki materyaller ile zaten cok yüksek lvllere kasacak meslekleri. Bu kesinlikle bir cözüm değil.

Arkadaşların emeklerine elbette saygı göstermeliyiz onlar olduğu konumları haketti AMA bu aşamada toplayıcılığa nerf getirmek cok büyük bir yönetim hatasıdır.

Bazi arkadaşlar diyor ki ozaman sizde expinizden pknizdan feda edip materyal kassaydiniz, bu bakış açısı son derece yanlış. Yönetim kendi ağzı ile oyunculara dedi ki "Craft daha tam olarak hazır değil oyunun bu aşamasında pek uğraşmayın" ozaman bu resmi yönetim tavsiyesini dinleyip ve crafta bittikten sonra başlayayım diyen arkadaşlara karşı şimdi toplayicilik hızına bukadar büyük nerf getirmek nasıl adaletli olabilir ki ?

Zaten belli bir konumda olan arkadaşlara yetişmeyi niye zorlaştırdılar ki ?

Atıyorum 2 ay da şu an kasılan lvlleri yeni oyuna başlayan / crafta yeni başlayan arkadaşın aynı emeği ve azimi göstererk 4 ayda anca yetişebilmesi nasıl adaletli olabilir ki ?

Ve son olarak yama notlarında niye açıklayıcı bir şekilde bu olaya yer verilmedi ?

Bu nerf kesinlikle birdahaki yamaya kadar revize edilmesi lazım, ve toplayıcılık bence yamadan önceki son haline geri getirilmesi lazım.

Herkesin şansları eşit olmalı.

Arkadaşlar yazım veya gramer hatası bulunuyorsa eğer aff edin, yurtdışında doğma büyümeyim okulda türkçe dersi almadığımdandır.
 

kopil

Üye
Katılım
21 Nis 2022
Mesajlar
78
Puanları
18
Toplayicilik levelinin oyuna hicbir etkisi olmadigindan ve bugune kadar emek verip kasmis olanlardan dolayi sifirlanmasini talep etmek cok sacma. Ancak toplama hizi ve adedinde yapilan degisiklik bu talepten kat kat daha fazla sacmalik. Stok yapmis olan adamlar bir anda 4 kat zenginlestiler. Yeni lifeskill deneyecek olanlar ise bu patchtrn sonra kesinlikle yapamayacaklar
 

Ogi

Üye
Katılım
28 May 2022
Mesajlar
220
Puanları
28
Toplayicilik levelinin oyuna hicbir etkisi olmadigindan ve bugune kadar emek verip kasmis olanlardan dolayi sifirlanmasini talep etmek cok sacma. Ancak toplama hizi ve adedinde yapilan degisiklik bu talepten kat kat daha fazla sacmalik. Stok yapmis olan adamlar bir anda 4 kat zenginlestiler. Yeni lifeskill deneyecek olanlar ise bu patchtrn sonra kesinlikle yapamayacaklar
Toplayıcılık levelinin oyuna etki etmesi tabi ki de gerekli en azından toplama hızına etmeli. Fakat yanlış hatırlamıyorsam toplayıcılık içinde bir yemek yapabiliyordu yemekçi ona da şaşırmışlığım olmadı değildi.
 

Justice

Yönetici
Game Designer
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
422
Puanları
93
Şu meslek/toplama olayına ilk getirilmesi gereken kural fishing gibi seviyeye göre ekipman takmak, seviyeye göre toplama yapmaktır.

Mining için
1. seviye maden - Cooper - Uncommon
10. seviye maden - Iron - Common
20. seviye maden - Steel - Rare
30. Seviye maden - Gold - Epic

Burhan bey kesinlikle bu konuda sınıfta kalmıştır.

Merhaba,

Mesleklerde max seviye şu an için 40 zaten, tabii bunlar oyuna tam aktarılmadığı için siz bilemiyorsunuz. İleride Legendary ile 50, Mythic ile 60 olacak.
Tüm eşyalardaki nadirlik ifadeleri: Common, Rare, Epic, Unique, Legendary, Mythic olarak belirlenmiştir.
Şu an sadece Common, Rare, Epic ve Unique açık, diğerleri önümüzdeki yıllar içerisinde gelir muhtemelen.
Ayrıca bahsettiğiniz seviyelendirmeyi crafting hakkında yayın yaptığımızda açıklamıştım.
Yatırımcı sabretmedi oyun erken ve eksik açıldı, oyuncu sabretmedi meslekler kapatılarak tam haliyle açılamadı ve o yüzden ekip böyle ekledikçe her yeni yamada bir kısmını göreceksiniz belki, mesleklerdeki temel hataları daha çok oyuncuyla görebilmek için oyunun erken erişimiyle birlikte meslekler aktif bırakıldı.

Bu akşamki yayına katılırsanız tüm sorularınızı cevaplayabilirim, böylece farklı düşünceler oluşmaz sizlerde de.

Sevgiler
 

Kayahanbey

Üye
Katılım
13 Haz 2022
Mesajlar
7
Puanları
3
Sözüm bu konu hakkında emek vermemiş arkadaşlara :
Ben hepiniz bu oyunun zevkini alır pk farm yaparken premiumumu alıp ne olacağı belli dahi olmayan bir craft sisteminde her gün girip mataryel toplayıp amelelik yaptım. Ne olacağı belli dahi olmayan materyalleri birbirimize verdik siz clan partiler kurarken biz clan kurup birbirimiz ile yardımlaştık. Sözüm ona kimsenin emeği boşa gitmesin neyse o devam etsin. Sayın yetkili abilerimiz dediği gibi ticaret bir riskse bizde o riski aldık. Hepimizin için iyi kararlar çıkar umarım kolay gelsin
Syg
 

mrares

Üye
Katılım
17 Nis 2022
Mesajlar
557
Puanları
63
Merhaba,

Mesleklerde max seviye şu an için 40 zaten, tabii bunlar oyuna tam aktarılmadığı için siz bilemiyorsunuz. İleride Legendary ile 50, Mythic ile 60 olacak.
Tüm eşyalardaki nadirlik ifadeleri: Common, Rare, Epic, Unique, Legendary, Mythic olarak belirlenmiştir.
Şu an sadece Common, Rare, Epic ve Unique açık, diğerleri önümüzdeki yıllar içerisinde gelir muhtemelen.
Ayrıca bahsettiğiniz seviyelendirmeyi crafting hakkında yayın yaptığımızda açıklamıştım.
Yatırımcı sabretmedi oyun erken ve eksik açıldı, oyuncu sabretmedi meslekler kapatılarak tam haliyle açılamadı ve o yüzden ekip böyle ekledikçe her yeni yamada bir kısmını göreceksiniz belki, mesleklerdeki temel hataları daha çok oyuncuyla görebilmek için oyunun erken erişimiyle birlikte meslekler aktif bırakıldı.

Bu akşamki yayına katılırsanız tüm sorularınızı cevaplayabilirim, böylece farklı düşünceler oluşmaz sizlerde de.

Sevgiler
Benim tanıdığım aklı başında hiçbir oyuncu sizin bir şeyi eksik çıkarmanıza ya da geç getirmenize sinirlenmiyor ve laf etmiyor. Hatanız, bir şeyi getirip oyuncuya bunu sağlayıp sonrasında bunu kapatmak oldu. Bir sonraki Patch ile gelecek deyip insanlar galeyana gelmesin diye rahatlatmaya çalıştınız sanırım fakat 4 patch'tir gelmiyor ve 1 ayı geçti. Ha kapatma sebebi "Hata Finder" olamaz, "Karar Hatası" olabilir çünkü basit başlattınız Crafting işini. Bu da oyuncu olarak bizi ilgilendirmez, kendi aranızda halledersiniz. Bunu ister hata olarak görün ister görmeyin, bu süreçte çoğu tanıdığım kişi oyunu bıraktı ve bırakmaya devam ediyor. Oyuncu kaybettirecek her hareket hatadır zaten de... Şimdi nasıl bir ortam oluştu? Düşün ben yöneticiyim ve sen oyuncusun. Açtım Craft'ı haydi yumulun! dedim. Siz de oyuncu olarak bunu tükettiniz hatta leveli 59 yapıp bıraktınız sadece Craft odaklı ve Gathering odaklı oynadınız. Bir süre sonra kalkıp diyorum ki; "Kapattık arkadaşım ve bu 1 2 aydan az sürede gelmez." Çalışan şeyi neden kapattın? Çalışan şeye aynı dün gelen patchteki gibi nerf atılabilirdi kapatmadan yapabilirdiniz. Şimdi sen bir oyuncu olarak ne yapacaksın crafttan başka bir şey ile uğraşmamış birisi olarak ne yapacaksın? Aldığın premium da boşa gitti. Nasıl örneklendirmem gerekiyor bu mağduriyetimizi anlatabilmek için artık sınırları zorluyorum. İyi o zaman sen de sadece XP kas craftla uğraşma. Ben de kalkıp diyeyim ki XP kasma 1 2 aydan az sürede gelmez. Bu yaptığınız şey bu işte. Utanmadan bir de bunların sıfırlanmasını söyleyen bir düşünce yapısı var. İyi arkadaşım o zaman sen de emek harcadın XP kastın ben de emek harcadım Crafting XP'si kastım. İkimizinki de sıfırlansın. Craftın kitlesini azımsayan bir görüş de varsa büyük yanılır onu da belirteyim. Sırf balıkçılık rehberim bütün rehberlerden daha fazla görüntülendiyse ki buna adminlerin rehberleri dahil, bu konuda bir düşünmek lazım yönetici kesim olarak. Neyse artık pek bir anlamı kalmadı zaten. Hayda hıydı huydu diye diye 1 ay geçirdik. Artık gelse ne, gelmese ne. Hala ben de Rehber açayım oyuncu sayısı artsın diyorum millet kör göz ile oynamaya çalıştığı için. Neyse zaten sırf bu insanlar var diye açıyorum bir gelir de sağlamıyorum ancak alınan kararlar pek iç açıcı değildi. Gelen Patch'ler sizin kendi sıralamanıza göredir ona bir şey demiyorum fakat kararlarınız oyuna zarar vermese bile belirli bir kitleye zarar veriyor, bunun bilincinde olmanızı tavsiye ederim. İyi günler dilerim.
 

greendaybeykoz

Üye
Katılım
2 May 2022
Mesajlar
88
Puanları
18
Merhaba,

Mesleklerde max seviye şu an için 40 zaten, tabii bunlar oyuna tam aktarılmadığı için siz bilemiyorsunuz. İleride Legendary ile 50, Mythic ile 60 olacak.
Tüm eşyalardaki nadirlik ifadeleri: Common, Rare, Epic, Unique, Legendary, Mythic olarak belirlenmiştir.
Şu an sadece Common, Rare, Epic ve Unique açık, diğerleri önümüzdeki yıllar içerisinde gelir muhtemelen.
Ayrıca bahsettiğiniz seviyelendirmeyi crafting hakkında yayın yaptığımızda açıklamıştım.
Yatırımcı sabretmedi oyun erken ve eksik açıldı, oyuncu sabretmedi meslekler kapatılarak tam haliyle açılamadı ve o yüzden ekip böyle ekledikçe her yeni yamada bir kısmını göreceksiniz belki, mesleklerdeki temel hataları daha çok oyuncuyla görebilmek için oyunun erken erişimiyle birlikte meslekler aktif bırakıldı.

Bu akşamki yayına katılırsanız tüm sorularınızı cevaplayabilirim, böylece farklı düşünceler oluşmaz sizlerde de.

Sevgiler
E siz oyunculara craft şu tarihte açılıyorda dediniz lakin o tarihte açılmadı.
Kimse önünü göremiyor ki şuanda.
Yayında insanlara kesinleşmiş bir tarih verirseniz iyi olur, yayında insanlara yapılan craft sistemi hakkında ufak da bilgi verirseniz herkes önünü görür.
 

Justice

Yönetici
Game Designer
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
422
Puanları
93
Benim tanıdığım aklı başında hiçbir oyuncu sizin bir şeyi eksik çıkarmanıza ya da geç getirmenize sinirlenmiyor ve laf etmiyor. Hatanız, bir şeyi getirip oyuncuya bunu sağlayıp sonrasında bunu kapatmak oldu. Bir sonraki Patch ile gelecek deyip insanlar galeyana gelmesin diye rahatlatmaya çalıştınız sanırım fakat 4 patch'tir gelmiyor ve 1 ayı geçti. Ha kapatma sebebi "Hata Finder" olamaz, "Karar Hatası" olabilir çünkü basit başlattınız Crafting işini. Bu da oyuncu olarak bizi ilgilendirmez, kendi aranızda halledersiniz. Bunu ister hata olarak görün ister görmeyin, bu süreçte çoğu tanıdığım kişi oyunu bıraktı ve bırakmaya devam ediyor. Oyuncu kaybettirecek her hareket hatadır zaten de... Şimdi nasıl bir ortam oluştu? Düşün ben yöneticiyim ve sen oyuncusun. Açtım Craft'ı haydi yumulun! dedim. Siz de oyuncu olarak bunu tükettiniz hatta leveli 59 yapıp bıraktınız sadece Craft odaklı ve Gathering odaklı oynadınız. Bir süre sonra kalkıp diyorum ki; "Kapattık arkadaşım ve bu 1 2 aydan az sürede gelmez." Çalışan şeyi neden kapattın? Çalışan şeye aynı dün gelen patchteki gibi nerf atılabilirdi kapatmadan yapabilirdiniz. Şimdi sen bir oyuncu olarak ne yapacaksın crafttan başka bir şey ile uğraşmamış birisi olarak ne yapacaksın? Aldığın premium da boşa gitti. Nasıl örneklendirmem gerekiyor bu mağduriyetimizi anlatabilmek için artık sınırları zorluyorum. İyi o zaman sen de sadece XP kas craftla uğraşma. Ben de kalkıp diyeyim ki XP kasma 1 2 aydan az sürede gelmez. Bu yaptığınız şey bu işte. Utanmadan bir de bunların sıfırlanmasını söyleyen bir düşünce yapısı var. İyi arkadaşım o zaman sen de emek harcadın XP kastın ben de emek harcadım Crafting XP'si kastım. İkimizinki de sıfırlansın. Craftın kitlesini azımsayan bir görüş de varsa büyük yanılır onu da belirteyim. Sırf balıkçılık rehberim bütün rehberlerden daha fazla görüntülendiyse ki buna adminlerin rehberleri dahil, bu konuda bir düşünmek lazım yönetici kesim olarak. Neyse artık pek bir anlamı kalmadı zaten. Hayda hıydı huydu diye diye 1 ay geçirdik. Artık gelse ne, gelmese ne. Hala ben de Rehber açayım oyuncu sayısı artsın diyorum millet kör göz ile oynamaya çalıştığı için. Neyse zaten sırf bu insanlar var diye açıyorum bir gelir de sağlamıyorum ancak alınan kararlar pek iç açıcı değildi. Gelen Patch'ler sizin kendi sıralamanıza göredir ona bir şey demiyorum fakat kararlarınız oyuna zarar vermese bile belirli bir kitleye zarar veriyor, bunun bilincinde olmanızı tavsiye ederim. İyi günler dilerim.

Aslında öncelikle bulunduğumuz aşamayı iyi anlamamız gerekiyor. Beklentilerimizin de bu tanıma göre olması gerekiyor.

Vikipedi der ki: Erken erişim, tüketicilerin çeşitli geliştirme döngülerinde bir oyun için ödeme yapabilmesini ve ön sürüm ve sonraki tam sürümlerine erişebilmesini, bir yandan da geliştiricinin oyun üzerinde çalışmaya devam etmek için bu geliri kullanmasını sağlayan fonlama modelidir.

Oyunda bu zamana kadar sunulan her şey tüm oyunculara aynı anda, aynı imkanlarla sunuldu. Yani bir adaletsizlikten bahsedebilmek için oyuncunun bir kısmının "kendi istekleri dışında" etkilenmesi olmalı. Her oyuncuya eşit şartlarda bir şeyler sunuluyorsa burada dengesizlik veya adaletsizlik yok demektir. Oyuncular erken erişimle birlikte farklı seçimler yaptı. Kimisi bir pvp oyunu olacağını savunarak BP kazanmayı tercih etti, kimisi toplama ve işlemelerin üzerinde vakit harcadı. Her oyuncu kendi riskini alarak oyunda ilerledi. Yarın bir gün BP ile satın alınabilecek eşyalar NPC'lerde görüldüğünde bu kez de toplama ve işlemecilikle uğraşan oyuncular "biz boşuna mı uğraştık bu mesleklerle" diyebilir. Her oyuncu kendi analizlerine göre bir ilerleme politikası yürütüyor. Lütfen bu aşamalarda birçok şeyin değişebileceğini unutmayınız. Değişikliklerdeki nihai amaç dengeli, adil ve eğlenceli bir oyun sunmaktır.

Yetkili arkadaşlarımın söyledikleri veya belirttikleri hakkında diyeceğim bir şey yoktur. Onlar da bu alanda yeni ve ellerinden geleni yapıyorlar. Hataları olabilir ancak daima iyi niyetle çalışıyorlar. Oyuncularımız da aynı iyi niyetle oyunumuza sahip çıktılar, ilgilendiler, geliştirilmesi için çaba sarf ediyorlar. Yani sizlere de çok teşekkür ediyorum ekip adına. Bu akşam sesli yayına iştirak ederseniz detaylı cevaplar vermeye çalışacağım.

Sevgiler
 

Justice

Yönetici
Game Designer
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
422
Puanları
93
E siz oyunculara craft şu tarihte açılıyorda dediniz lakin o tarihte açılmadı.
Kimse önünü göremiyor ki şuanda.
Yayında insanlara kesinleşmiş bir tarih verirseniz iyi olur, yayında insanlara yapılan craft sistemi hakkında ufak da bilgi verirseniz herkes önünü görür.

Ben herhangi bir tarih belirtmedim bugüne kadar, sadece geçenlerde "1 aydan önce açılmaz" demiştim. O da eğer erken açılması yönünde beklentisi olanlar varsa planlamasını buna göre yapsın diye belirttim.
 

Dvorah

Üye
Katılım
26 May 2022
Mesajlar
58
Puanları
18
Aslında öncelikle bulunduğumuz aşamayı iyi anlamamız gerekiyor. Beklentilerimizin de bu tanıma göre olması gerekiyor.

Vikipedi der ki: Erken erişim, tüketicilerin çeşitli geliştirme döngülerinde bir oyun için ödeme yapabilmesini ve ön sürüm ve sonraki tam sürümlerine erişebilmesini, bir yandan da geliştiricinin oyun üzerinde çalışmaya devam etmek için bu geliri kullanmasını sağlayan fonlama modelidir.

Oyunda bu zamana kadar sunulan her şey tüm oyunculara aynı anda, aynı imkanlarla sunuldu. Yani bir adaletsizlikten bahsedebilmek için oyuncunun bir kısmının "kendi istekleri dışında" etkilenmesi olmalı. Her oyuncuya eşit şartlarda bir şeyler sunuluyorsa burada dengesizlik veya adaletsizlik yok demektir. Oyuncular erken erişimle birlikte farklı seçimler yaptı. Kimisi bir pvp oyunu olacağını savunarak BP kazanmayı tercih etti, kimisi toplama ve işlemelerin üzerinde vakit harcadı. Her oyuncu kendi riskini alarak oyunda ilerledi. Yarın bir gün BP ile satın alınabilecek eşyalar NPC'lerde görüldüğünde bu kez de toplama ve işlemecilikle uğraşan oyuncular "biz boşuna mı uğraştık bu mesleklerle" diyebilir. Her oyuncu kendi analizlerine göre bir ilerleme politikası yürütüyor. Lütfen bu aşamalarda birçok şeyin değişebileceğini unutmayınız. Değişikliklerdeki nihai amaç dengeli, adil ve eğlenceli bir oyun sunmaktır.

Yetkili arkadaşlarımın söyledikleri veya belirttikleri hakkında diyeceğim bir şey yoktur. Onlar da bu alanda yeni ve ellerinden geleni yapıyorlar. Hataları olabilir ancak daima iyi niyetle çalışıyorlar. Oyuncularımız da aynı iyi niyetle oyunumuza sahip çıktılar, ilgilendiler, geliştirilmesi için çaba sarf ediyorlar. Yani sizlere de çok teşekkür ediyorum ekip adına. Bu akşam sesli yayına iştirak ederseniz detaylı cevaplar vermeye çalışacağım.

Sevgiler
Süreci kötü yönettiğiniz bir gerçek lafı eğip bukmeye gerek yok. Herkes craft vs. Diyor ama ben bu oyunu 16 gb ramle rahat oynayamiyorum. Tp olurken oyun donuyor bazen, launcher hatalı çalışıyor, render problemleri var, slotta görünmez yaratıklar çıkıyor. Silahlar arasinda bu neden var denecek cinsten absurd bir sınıflandırma var? Spin axe varken yine ayni axe sinifindaki pole axe nedir? %1 mage hasarı veren 44 atakli epik bir facelifter neden var ve sunshard a olan avantaji nedir? Gate den gecerken neden hala fare ters yöne kitleniyor? Neden her yamada ayni dosyalari tekrardan indiriyoruz? Her yama en az 2 gb? Neden?


Erken erişim kavramina yeni soluk getirdiniz, benim bildiğim erken erişim bir kac gün once ayricalikli olarak oyuna ulaşabilenlerdi, sizin erken erişim dediğiniz açık betadan başka birşey değil. Zira oyunda cok keskin ve dengeleri sarsan değişikliklere gidiyorsunuz bu beta surecinde olur oyun release olduktan 2 ay sonra değil.
 

Justice

Yönetici
Game Designer
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
422
Puanları
93
Süreci kötü yönettiğiniz bir gerçek lafı eğip bukmeye gerek yok. Herkes craft vs. Diyor ama ben bu oyunu 16 gb ramle rahat oynayamiyorum. Tp olurken oyun donuyor bazen, launcher hatalı çalışıyor, render problemleri var, slotta görünmez yaratıklar çıkıyor. Silahlar arasinda bu neden var denecek cinsten absurd bir sınıflandırma var? Spin axe varken yine ayni axe sinifindaki pole axe nedir? %1 mage hasarı veren 44 atakli epik bir facelifter neden var ve sunshard a olan avantaji nedir? Gate den gecerken neden hala fare ters yöne kitleniyor? Neden her yamada ayni dosyalari tekrardan indiriyoruz? Her yama en az 2 gb? Neden?


Erken erişim kavramina yeni soluk getirdiniz, benim bildiğim erken erişim bir kac gün once ayricalikli olarak oyuna ulaşabilenlerdi, sizin erken erişim dediğiniz açık betadan başka birşey değil. Zira oyunda cok keskin ve dengeleri sarsan değişikliklere gidiyorsunuz bu beta surecinde olur oyun release olduktan 2 ay sonra değil.

Merhaba sevgili Dvorah,

Benim alanım içeriklerle ilgili olduğu için ifadem de içeriklere yönelikti. Performans, sunucu, oyunun yönetimi gibi diğer alanlarla ilgim bulunmuyor. Siz oyundaki başka hatalardan bahsederek oyun ekibini genel olarak hatalar yapıyor diye adlandırmak istiyorsunuz. Ben ise içeriğe yönelik bir açıklama yapıp, oyunla ilgilenen yönetici arkadaşlarımızın da yeni olduğunu ve hatalar yapabileceğini ifade etmiştim. Oyunda hatalar var zaten, bunu kimse inkar etmiyor. Ekibin de işi bu hataları en kısa zamanda gidermek ve size daha oynanabilir bir oyun sunmak. Ancak bu konu bir içerik hakkında ve cevaplar da o yönde. Ben yine de konudan bağımsız da olsa içeriklere yönelik sorularınıza cevap vereyim.

Silahlar arasinda bu neden var denecek cinsten absurd bir sınıflandırma var? Spin axe varken yine ayni axe sinifindaki pole axe nedir? %1 mage hasarı veren 44 atakli epik bir facelifter neden var ve sunshard a olan avantaji nedir?
* Spinning Axe ile Pole Axe arasında 5 hasar fark var. Diğer aralarında 5 veya benzeri hasar farkı olan silahlar neden oyunda varsa, bu silahlar da o yüzden var. Düşük kalite epik silahlar.

* Facelifter +8'e ulaştığında 92 hasar gücü ve %5 büyücülere karşı hasar bonusuna sahip oluyor. Sunshard ise +8'e ulaştığında 88 hasar gücüne sahip oluyor ve zehir hasarı dışında ekstra bir bonusu bulunmuyor. Facelifter, Sunshard'a göre daha kıymetli epik bir eşya. Her silahın değerlerinin yükselme oranları farklı. Zırhlar, silahlar ve takılar göz önüne alındığında 100 adetten fazla, farklı formül/orantı bulunuyor.
 

Anthelior

Üye
Katılım
1 Nis 2022
Mesajlar
348
Puanları
43
Önceki yorumlara bakmadım bu konuda yorum illa ki belirtilmiştir ama sıfırlama çıkış yapmış ("erken erişim" adı altında olsa bile) bir oyunda olmaz. Ha şayet illa ki olacaksa da bunun karşılığı fazlasıyla verilerek yapılmalı. Bu gold olur, özel item olur o olur bu olur artık orasını bilemem. Verilen emeğin fazlasıyla geri verilmesi şartıyla sıfırlanmalı. Ama bana sorarsanız ben kişisel olarak sıfırlanmaması taraftarıyım.
 

Dvorah

Üye
Katılım
26 May 2022
Mesajlar
58
Puanları
18
Merhaba sevgili Dvorah,

Benim alanım içeriklerle ilgili olduğu için ifadem de içeriklere yönelikti. Performans, sunucu, oyunun yönetimi gibi diğer alanlarla ilgim bulunmuyor. Siz oyundaki başka hatalardan bahsederek oyun ekibini genel olarak hatalar yapıyor diye adlandırmak istiyorsunuz. Ben ise içeriğe yönelik bir açıklama yapıp, oyunla ilgilenen yönetici arkadaşlarımızın da yeni olduğunu ve hatalar yapabileceğini ifade etmiştim. Oyunda hatalar var zaten, bunu kimse inkar etmiyor. Ekibin de işi bu hataları en kısa zamanda gidermek ve size daha oynanabilir bir oyun sunmak. Ancak bu konu bir içerik hakkında ve cevaplar da o yönde. Ben yine de konudan bağımsız da olsa içeriklere yönelik sorularınıza cevap vereyim.


* Spinning Axe ile Pole Axe arasında 5 hasar fark var. Diğer aralarında 5 veya benzeri hasar farkı olan silahlar neden oyunda varsa, bu silahlar da o yüzden var. Düşük kalite epik silahlar.

* Facelifter +8'e ulaştığında 92 hasar gücü ve %5 büyücülere karşı hasar bonusuna sahip oluyor. Sunshard ise +8'e ulaştığında 88 hasar gücüne sahip oluyor ve zehir hasarı dışında ekstra bir bonusu bulunmuyor. Facelifter, Sunshard'a göre daha kıymetli epik bir eşya. Her silahın değerlerinin yükselme oranları farklı. Zırhlar, silahlar ve takılar göz önüne alındığında 100 adetten fazla, farklı formül/orantı bulunuyor.
Evet yeni bir şey daha öğrendik itemlerin upgrade performansinin farklı olduğu. Bu tatmin edici olsa da pole axe ile spin axe arasinda o kadar ap farkı yok biliyorum yanlışım varda düzeltin ama item klasman itibariyle garbage, eğer upgrade performansları aynıysa. Diğer bir meseleyse da facelifter da bu sefer bozuk oluyor. Ben o hasari %1 sabit sanarken 5 olmasi garip çünkü magelar çok dayanikliymis gibi böyle bir bonus bence dengesiz. Silah meselesi daha cok su götürür detaya inersek yüksek ap nin hasara etkisinin az olması vs. Coook mesele var konusacak.
 

bradypodidae

Üye
Katılım
29 Nis 2022
Mesajlar
120
Puanları
28
Benim tanıdığım aklı başında hiçbir oyuncu sizin bir şeyi eksik çıkarmanıza ya da geç getirmenize sinirlenmiyor ve laf etmiyor. Hatanız, bir şeyi getirip oyuncuya bunu sağlayıp sonrasında bunu kapatmak oldu. Bir sonraki Patch ile gelecek deyip insanlar galeyana gelmesin diye rahatlatmaya çalıştınız sanırım fakat 4 patch'tir gelmiyor ve 1 ayı geçti. Ha kapatma sebebi "Hata Finder" olamaz, "Karar Hatası" olabilir çünkü basit başlattınız Crafting işini. Bu da oyuncu olarak bizi ilgilendirmez, kendi aranızda halledersiniz. Bunu ister hata olarak görün ister görmeyin, bu süreçte çoğu tanıdığım kişi oyunu bıraktı ve bırakmaya devam ediyor. Oyuncu kaybettirecek her hareket hatadır zaten de... Şimdi nasıl bir ortam oluştu? Düşün ben yöneticiyim ve sen oyuncusun. Açtım Craft'ı haydi yumulun! dedim. Siz de oyuncu olarak bunu tükettiniz hatta leveli 59 yapıp bıraktınız sadece Craft odaklı ve Gathering odaklı oynadınız. Bir süre sonra kalkıp diyorum ki; "Kapattık arkadaşım ve bu 1 2 aydan az sürede gelmez." Çalışan şeyi neden kapattın? Çalışan şeye aynı dün gelen patchteki gibi nerf atılabilirdi kapatmadan yapabilirdiniz. Şimdi sen bir oyuncu olarak ne yapacaksın crafttan başka bir şey ile uğraşmamış birisi olarak ne yapacaksın? Aldığın premium da boşa gitti. Nasıl örneklendirmem gerekiyor bu mağduriyetimizi anlatabilmek için artık sınırları zorluyorum. İyi o zaman sen de sadece XP kas craftla uğraşma. Ben de kalkıp diyeyim ki XP kasma 1 2 aydan az sürede gelmez. Bu yaptığınız şey bu işte. Utanmadan bir de bunların sıfırlanmasını söyleyen bir düşünce yapısı var. İyi arkadaşım o zaman sen de emek harcadın XP kastın ben de emek harcadım Crafting XP'si kastım. İkimizinki de sıfırlansın. Craftın kitlesini azımsayan bir görüş de varsa büyük yanılır onu da belirteyim. Sırf balıkçılık rehberim bütün rehberlerden daha fazla görüntülendiyse ki buna adminlerin rehberleri dahil, bu konuda bir düşünmek lazım yönetici kesim olarak. Neyse artık pek bir anlamı kalmadı zaten. Hayda hıydı huydu diye diye 1 ay geçirdik. Artık gelse ne, gelmese ne. Hala ben de Rehber açayım oyuncu sayısı artsın diyorum millet kör göz ile oynamaya çalıştığı için. Neyse zaten sırf bu insanlar var diye açıyorum bir gelir de sağlamıyorum ancak alınan kararlar pek iç açıcı değildi. Gelen Patch'ler sizin kendi sıralamanıza göredir ona bir şey demiyorum fakat kararlarınız oyuna zarar vermese bile belirli bir kitleye zarar veriyor, bunun bilincinde olmanızı tavsiye ederim. İyi günler dilerim.
Normalde sıfırlanmasını ben de istemiyorum. Benim istediğim eski haline getirilmesi. Zira ben bir meslek geliştireceğim diye 1 sene uğraşmam (o da zaten 30. seviyeye kadar geliştirmekten bahsediyoruz, daha bir de legendary mythic falan gelecekmiş ki sanırım mesleği son seviyeye çıkarmak için 60 yaşına falan kadar kasmam lazım) Kafayı o kadar yemedim =) Ama şu da var; eğer toplama hali bu şekilde zorlaştırılırsa, başta toplayanlar büyük avantaj elde etmiş olacak ve sonradan başlayanlar hiç bir şekilde yetişemeyecek. bu da büyük adaletsizlik yaratır. Diyorsun ki "biz de exp kasmadık!" haklısın. Ama exp kasmak hala ilk gün kasıldığı hali gibi (hatta görevlerden gelen explere yapılan buff ile daha da kolaylaştı) . Birşeylere karşı çıkarken veya isterken objektif olmuyor kimse...

Sıfırlanma yapılsa bile toplamacılıkta, hala deposunda 200-300 bin hammaddesi olan insanlar var. Asıl problem benim gözümde bunlar. Yani craft açılır açılmaz 1 haftada bu adamlar 30 seviyeye gelecek zaten. Ama yeni başlayanlar 1 sene uğraşacak =) Bu arada benim de depomda yaklaşık 90 k hammadde var. bir kısmını satın aldım bir kısmını topladım. Şimdi bunlar da mı sıfırlanacak... hadi topladıklarım sıfırlansın diyelim, ama nereden baksan 100-150 m para harcadım hammaddeyi pazardan çeke çeke.. bunların telafisi nasıl olacak ?

ha bu arada craft yapan kitleyi küçümsemeyin demişsin. balıkçılık rehberinin görüntülenme sayısından yola çıkmışsın bunun için de... o rehberi toplamacılık yapanlar okumadı ki sadece.. afk farm gibi birşey olduğu için ve verdiği balıklar da epey faydalı olduğu için herkes okudu. oyunda "sadece" toplama yapan kitle olsa olsa oyunun %10 dan daha azdır bence. Çok da abartma yani =)
 

bradypodidae

Üye
Katılım
29 Nis 2022
Mesajlar
120
Puanları
28
Aslında öncelikle bulunduğumuz aşamayı iyi anlamamız gerekiyor. Beklentilerimizin de bu tanıma göre olması gerekiyor.

Vikipedi der ki: Erken erişim, tüketicilerin çeşitli geliştirme döngülerinde bir oyun için ödeme yapabilmesini ve ön sürüm ve sonraki tam sürümlerine erişebilmesini, bir yandan da geliştiricinin oyun üzerinde çalışmaya devam etmek için bu geliri kullanmasını sağlayan fonlama modelidir.

Oyunda bu zamana kadar sunulan her şey tüm oyunculara aynı anda, aynı imkanlarla sunuldu. Yani bir adaletsizlikten bahsedebilmek için oyuncunun bir kısmının "kendi istekleri dışında" etkilenmesi olmalı. Her oyuncuya eşit şartlarda bir şeyler sunuluyorsa burada dengesizlik veya adaletsizlik yok demektir. Oyuncular erken erişimle birlikte farklı seçimler yaptı. Kimisi bir pvp oyunu olacağını savunarak BP kazanmayı tercih etti, kimisi toplama ve işlemelerin üzerinde vakit harcadı. Her oyuncu kendi riskini alarak oyunda ilerledi. Yarın bir gün BP ile satın alınabilecek eşyalar NPC'lerde görüldüğünde bu kez de toplama ve işlemecilikle uğraşan oyuncular "biz boşuna mı uğraştık bu mesleklerle" diyebilir. Her oyuncu kendi analizlerine göre bir ilerleme politikası yürütüyor. Lütfen bu aşamalarda birçok şeyin değişebileceğini unutmayınız. Değişikliklerdeki nihai amaç dengeli, adil ve eğlenceli bir oyun sunmaktır.

Yetkili arkadaşlarımın söyledikleri veya belirttikleri hakkında diyeceğim bir şey yoktur. Onlar da bu alanda yeni ve ellerinden geleni yapıyorlar. Hataları olabilir ancak daima iyi niyetle çalışıyorlar. Oyuncularımız da aynı iyi niyetle oyunumuza sahip çıktılar, ilgilendiler, geliştirilmesi için çaba sarf ediyorlar. Yani sizlere de çok teşekkür ediyorum ekip adına. Bu akşam sesli yayına iştirak ederseniz detaylı cevaplar vermeye çalışacağım.

Sevgiler
tamam erken erişim ama bu yapılan mantıksız güncellemeleri aklamaz. Zira şu yaptığınız son güncellemede toplamayı bu kadar zorlaştırmak akla izana uygun değil. Oyun yükleme ekranında "ekran başında çok durmak stres bozukluklarına yol açar" veya "ailenizle zaman geçirin" gibi güzel mesajlar var. Ama nedense güncellemeniz bu söylemlerinizin tam tersine insanların hayatsız gibi oyunda olmasını istercesine bir güncelleme oluyor. "maden matematiği" konu başlığında yazdım, bir daha kısaca yazayım; blacksmith ve carpentry mesleklerini eski haliyle bile günde 5 saat toplama yaparak (ki 5 saat bile aslında oyun için fazla bir süre) 70 günde ancak gerekli materyali topluyorsun. Buna bir de işleme süresini, armor smithing geliştirme süresini de eklersek sanırım 90 günü bulur (ki sadece 30 levele kadar gereken süre bu, sonrasını daha hesaplamadım) Yani şimdi sizce günde 5 saat toplama yaparak 3 ay süren bir şey size yeterli gelmedi mi de böyle bir güncelleme ile 4 kat zorlaştırdınız?

Oyun bu oyun... Yani öyle bir güncelleme getirdiniz ki, bir oyuncu günde 12 saat falan toplama yaparak 5-6 ayda anca bir armor smithing mesleğini geliştirebilecek.

Eski çağlarda insanlar zırh yapımını öğrenmek için bu kadar zaman harcamamıştır arkadaş. Amacınız nedir? =)

Yine de bir umut yeni patch ile bunu düzelteceğinizi düşünüyorum. Zira oyunda tek beklediğim şey bu craft güncellemesiydi. Yavaştan başlamıştım toplamaya. Ama bu şekilde olursa meslek kasmak, bununla da uğraşmam. Sanırım oyunu bırakır ve belki ileride daha derli toplu olarak başlatacağınız yeni serverinizde oynarım. Zira bu server deneme tahtası gibi olacağa benziyor =)
 

mrares

Üye
Katılım
17 Nis 2022
Mesajlar
557
Puanları
63
Normalde sıfırlanmasını ben de istemiyorum. Benim istediğim eski haline getirilmesi. Zira ben bir meslek geliştireceğim diye 1 sene uğraşmam (o da zaten 30. seviyeye kadar geliştirmekten bahsediyoruz, daha bir de legendary mythic falan gelecekmiş ki sanırım mesleği son seviyeye çıkarmak için 60 yaşına falan kadar kasmam lazım) Kafayı o kadar yemedim =) Ama şu da var; eğer toplama hali bu şekilde zorlaştırılırsa, başta toplayanlar büyük avantaj elde etmiş olacak ve sonradan başlayanlar hiç bir şekilde yetişemeyecek. bu da büyük adaletsizlik yaratır. Diyorsun ki "biz de exp kasmadık!" haklısın. Ama exp kasmak hala ilk gün kasıldığı hali gibi (hatta görevlerden gelen explere yapılan buff ile daha da kolaylaştı) . Birşeylere karşı çıkarken veya isterken objektif olmuyor kimse...

Sıfırlanma yapılsa bile toplamacılıkta, hala deposunda 200-300 bin hammaddesi olan insanlar var. Asıl problem benim gözümde bunlar. Yani craft açılır açılmaz 1 haftada bu adamlar 30 seviyeye gelecek zaten. Ama yeni başlayanlar 1 sene uğraşacak =) Bu arada benim de depomda yaklaşık 90 k hammadde var. bir kısmını satın aldım bir kısmını topladım. Şimdi bunlar da mı sıfırlanacak... hadi topladıklarım sıfırlansın diyelim, ama nereden baksan 100-150 m para harcadım hammaddeyi pazardan çeke çeke.. bunların telafisi nasıl olacak ?

ha bu arada craft yapan kitleyi küçümsemeyin demişsin. balıkçılık rehberinin görüntülenme sayısından yola çıkmışsın bunun için de... o rehberi toplamacılık yapanlar okumadı ki sadece.. afk farm gibi birşey olduğu için ve verdiği balıklar da epey faydalı olduğu için herkes okudu. oyunda "sadece" toplama yapan kitle olsa olsa oyunun %10 dan daha azdır bence. Çok da abartma yani =)
Hocam evet toplamacılığın zorlaşması konusunda sana hak veriyorum. Senin gibi olaya bakan insanlar olduğu sürece ben aksi ya da ters ya da objektif olmayan yorumlar yapmam. Hakkı olan insanın hakkının korunmasından tarafım zaten imzamda da bu açık şekilde görülebiliyor. 0'dan başlayan için toplamacılık epey zor olacak, önceden toplayan insanlar bayağı kar elde etmiş olacak. Belki zor toplandığı için toplanabilen itemlerin değerleri de artacak bu konuda da 0'dan başlayanlar aslında -2'den başlayacaklar. Bu konuda suç ne senin, ne benim. Ben XP kasmak istemedim çünkü MMORPG'lerde crafting işini yapmayı seviyorum çünkü başka biriyle konuşmaya dalaşmaya girmiyorum. Kafam rahat. Ne partiden atıldın ne koxp'cu var slotta ne parti yok, bunların sorununu yaşamak istemediğim içim başlangıçtan ben Crafting ve Gathering odaklı oynamaya karar verdim. Hem topladım, hem satın aldım. 20 GB'den fazla para yatırdım ve o paranın değer kaybetmesi ya da elimde olan itemlerin değer kaybetmesi ya da kazanması, benim yakındığım konu değildir. Giden gider ben bunun riskiyle bunu yaptım ve bu beni ilgilendirir.

Dediğin gibi 200-300 bin hammaddesi olan insanlar var. Buna ben de dahilim. Fakat sen o süreçte level kastın para kastın item kastın char kastın. Ben sadece toplamacılık kastım full afk bıraktım balıkçılık kastım. Ha baştan bu zorluk ayarlanmış olsaydı hiç zoruma gitmezdi. Hatta bunun 3 katı olsa da takılmazdım çünkü Lost Ark'da BDO'da da böyle bu sistem 1 yıl sürer top 10'e yerleşmen için globalde. O nedenle zorluğun olması benim için güzel bir şey canı sıkılan girip piyasayı alt üst etmeye çalışamaz. Fakat dediğin gibi bunun ortadan itibaren yapılması haksızlığa yol açıyor. Bunun çözümü de sıfırlanma olamaz çünkü sıfırlanırsa zaten materyal kasmış olan insan bir anda level alamasa bile toplama levelini tekrar kasıp elindeki materyallerle level kasar.

Ya hocam hani artık buna bir çözüm kolay kolay sunamazlar. Ancak resetlerler tüm datayı ancak öyle çözülür. O da oyunu bitirir zaten yapılmayacağı için eldekiyle yakına yakına idare edeceğiz.

Ayrıca hocam benim sadece balıkçılık rehberim değil çevrem de var. Sadece izlenme sayısını örnek verdim uzamasın diye konu. Daha net bilgiler daha paylaşamadığım bilgiler ve çevremdekileri göstermem en azından konunun bu kısmının kapanması için yeterli örnektir.
 

mrares

Üye
Katılım
17 Nis 2022
Mesajlar
557
Puanları
63
Eski çağlarda insanlar zırh yapımını öğrenmek için bu kadar zaman harcamamıştır arkadaş. Amacınız nedir? =)
Tabii yani altı üstü 200 sene çok değil :D

Ayrıca baştan beri olmuş olsa ve bunun 2 3 katı zorluk olsa kabul edilebilecek bir şey. Bu tür oyunlarda bu tarz Life Skill'ler zor olmak zorunda. Bunun ortada gerçekleşmesi herkesi zor duruma sokuyor.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt