Şimdi buraya uzun uzadıya bir şeyler yazıcam. Yönetimin okuyacağından değil, diğer jobları oynayan arkadaşların bu kadar adamın neden yakındığını daha iyi idrak edebilmesi için. Vakit ayırıp okuyan herkese şimdiden teşekkürler.
Öncelikle yıllarını vermiş bir MMORPG oyuncusu olarak çok farklı oyunlarda buradaki adıyla Mage(Wizard) sınıfının ne amaçla yaratıldığını oluştuğunu MMORPG'deki yerini anlatacağım. Mage sınıfı, en yüksek DPS(Damage Per Second/Saniye Başına hasar)'e sahip olan bir sınıftır. Bunun sebebi kırılgan olması ve diğer joblara karşı defans özelliğinin kötü olmasından dolayı en yüksek hasar atabilen bir sınıftır. Bu sınıfın yer aldığı popüler hangi oyuna bakarsanız bakın, bu durumun böyle işlediğini görebilirsiniz.
Mevcut oyunumuza dönecek olursak, en düşük defansa sahip olduğu doğru herkesten R veya skill ile tek yediği doğru. Ancak DPS konusunda ne yaratıklara(MOB) ne de PVP anlamında ki hasarının yetersiz olduğu her şekilde ortadadır. Şimdi gelin beraber bunun hesabını yapalım.
85 Level Cap'i ile birlikte, minimum Warrior canı 11000-12000 civarına ulaştı. Priestlar keza 10000 civarında. Ortalama bir asasın da canı 9000'ler de. Can faktörlerini söylüyorum ki birazdan damage testlerini anlattığımda anlamak için yardımcı olacak. Bu bahsettiğim jobların item değerleri ortalama olarak sahip olan kişilerden yola çıkıyoruz. Elite itemlere sahip olanların canının yanında defans ve resist özellikleri de daha fazla olduğu için hasar konusunda zaten magenin kırılganlığını arttırıyor.
Bir mage şuan ki oyunda bulunan ortalama ve üstü itemlere sahip (Luna's Fire Mystic+Chaos seti vs'li bir mageden bahsedelim.) Missfortune skili de karşı tarafa atılmış haliyle ortalama vurabildiği değer 1000 civarındadır. Güncel PVP anlamında kullanılan meta 6 Mage 2 Priest şeklinde ilerliyor ki, DB özellikleri olan bir priest ile hem hasar hem de kırılganlığın daha aza indirilmesi için.
1000 damage vuruyor ki bunu da en iyi skili olan 70 skili(Meteor) ile, 6 tane mage var. Toplam attığı bir alan skilinde 6000 damage. Bakın daha demin vermiş olduğum diğer jobların HP değerini anımsayın. Partisinde priest olmasa bu adam pot ile ayakta kalabiliyor. Eli kolu tutan ortalama tek priest ile oynayan bir ekip dahi şuan mevcut mage ekiplerin herhangi birine partisini öldürmez. 4 Nova da olsa öldürmez. Çünkü ilk ikisinde alacağı 1K toplu heal ve oynayan diğer JOB'ların basacağı potlar onları ayakta tutacaktır. Mage'nin elini kaldırma indirme süresini dahil edersek, araya çok rahat iki tane pot basabileceklerdir. Tabii bu sürede magelerin hiç birine vurmadıklarından bahsediyoruz. Direkt mage ekibin içine descent zıplama skilleri ile girdikleri zaman zaten 6 magenin en az 2'si sizlere ömür oluyor. Hiç bir şekilde düşürme ihtimalleri kalmıyor.
İtem dengesizliği ve gerekli incelemenin yapılmadan bu itemlerin oyuncuya sunulup herhangi bir güncelleme yapılmaması ayrı sorun zaten. Bu oyunun beta zamanında da oynamış birisi olarak söyleyebilirim o zaman da yönetime feedback verdiğimiz zaman mage'nin kırılganlığının aşırı fazla ve damage'nin yetersiz olduğunu. Mevcut itemlerin INT değerlerinin yüksek olması ve mevcut leveline göre bu değerleri verdiği zaman hasar anlamında daha zorluk çektiğini dile getirmiştim. Düzeltileceğini güncellemeler yapılacaklarından bahsettiler ancak çoğu arkadaşımızın dediği gibi herhangi bir güncelleme olmaması üzücü bir durum.
Şahsi fikrim, bu şekilde Mage'nin TP skilini kullanmaktan başka bir işlevi kaldığını düşünmüyorum. TP Skili'ni de mevcut Warrior,Asas ya da Priest arkadaşlarımıza verirseniz en azından böyle bir sınıfın yer almaması gerektiğini fazlalık olarak gördüğünüzü daha net bir şekilde ifade edersiniz. Bu kadar insan da acaba bir şey yaparlar mı? Umudu ile her gün sizden bir cevap bir güncelleme beklemez.
Bu işin sonunda, kazanan ve kaybeden tarafın kim olacağını da tabii ki çok geçmeden herkes görmüş olacaktır. Oyunun gelişmesi için uzun zamandır uğraşan birisi olarak, benim dahi umutlarımı ve oyun hevesimi kırdınız. Herkese iyi oyunlar, saygılar.