Eşyaların oyun içi ticaretini kapatmak bir süre sonra 'oyun içi' ticareti olumsuz etkileyebilir. Bence onun yerine ilk önce bonus sistemini değiştirmek mantıklı olabilir. Eşyalara sabit bonuslar veya istenilen bonusun eklenmesi yerine, rastgele olarak bonuslar verilse çok daha güzel olacaktır.
Şimdi birçok oynadığım mmorpg oyun mevcut ve en iyi eşya ticaret mantığını şu şekilde deneyimledim;
Eşya oluşturma sistemi:
- NPC'lerde satılan veya moblar'dan düşen bazı düşük, orta ve kaliteli eşyalar otomatikmen karakterin üzerine bağlanıyor.
- Bu eşyaları 'Demirci' npcsine götürüp materyallerini ayrıştırıyoruz ve bizim karakterimize bağlı bazı materyaller envanterimize geliyor. (Örneğin 50 demir, 10 çelik, vs...)
- Bu materyalleri kullanarak 'Craft' NPC'sinde istediğimiz sınıf için üzerimize bağlı olarak silah/zırh üretiyoruz.
- Bu oluşturduğumuz eşyaları hiçbir şekilde satamıyoruz, sadece kendimiz için kullanabiliyoruz.
Şimdi buraya kadar güzel de, oyun içinde ticaret nasıl yapacağız konusuna gelirsek;
- Yine çeşitli MOB'lardan düşen bazı düşük, orta ve kaliteli eşyalar karakterin envanterine bağlanmamış şekilde gelecek.
- Bu eşyaları aynı şekilde istenilirse 'Demirci' NPC'sinde eritilecek.
- Envanterimize gelen 'ruh bağı olmayan materyaller' ile eşya ürettiğimiz de üretilen eşyanın ticareti açık olacak.
- İstersek o şekilde satıp veya geliştirerek satabileceğiz.
Bu sistem eşya piyasasını daha da koruyacaktır.
Fakat eklenebilecek ekstra özellikler ile işleri biraz zorlaştırıp daha işlevsel hale getirebiliriz hatta oyuncular bazı zamanlar farklı eşyalar kullanmak bile zorunda kalabilirler;
Eşya Onarma Sistemi:
- Öncelikle 'Item Repair' işlemi bence çok basit. Eşyaların sağlamlığını iyileştirebilmek için o eşyayı oluşturulan materyallerin toplanıp 'Demirci' NPC'sinde tekrar elden geçirilirek onarılması sağlanabilir.
- Eğer eşyayı elden geçirirken, eşyayı ister üzerimize bağlı materyal ile ister üzerimize bağlı olmayan materyal (bu materyaller eşyanın oluşturulduğu materyaller olup sayısı azaltılabilir) ile onaralım eşyanın soul-bound özelliği değişmeyecek.
Eşya Efsunlama Sistemi:
Ayrıca eşyalara sabit veya istenilen özelliğin verilmesi biraz basite kaçıyor;
- Eşyayı efsunlayan bir NPC oluşturulup, silaha özellik kazandırmak için gerekli materyaller toplanıp bu NPC'ye getirildiğinde eşyayı kullanan sınıfa ait bazı rastgele özellik verilebilir.
- Örneğin: Bu NPC'ye Rogue sınıfına ait bir Bow getirdiğinizde rastgele olarak '+10 dex, +10 hp, +100 attack power' gibi özellikler verecek. Fakat bu özellikler her seferinde farklı olacak mesela özelliklerini beğenmeyip tekrar bu NPC'ye getirdiğimiz de bu sefer '+5 dex, +7 MP, +130 attack power' gibi özellikler vermeli. Bu sistem defalarca tekrarlanabilir, tekrarlandıkça materyal kullanıldığı için bir maliyet oluşacaktır. Bu da oyun parasını değerlendirecektir.
Bu verilen değerler eşyanın +'sına göre artmalı. (Örneğin +5'de dex değeri 1 ile 10 arasındayken +6'da 10 ile 13 arasında bir değer rastgele olarak verilmeli)
Böylece eşyalara çeşitlilik kazandırmış ve ticarete farklı farklı özellikte eşyalar kazandırmış olacağız.
Birşey daha eklemek istiyorum ama aşırıya kaçabilir, kullanılan eşya ne olursa olsun üstümüze giydiğimizde o eşyanın, karakterimizin ruhuyla bağlanmasıdır.
Kusura bakmayın biraz uzun bir yazı oldu fakat elimden geldiğince taslak olarak özetlemeye çalıştım.
Okuduğunuz için teşekkürler.