Ticaretin önüne geçilebilir mi ?

enescelik

Üye
Katılım
27 Ara 2020
Mesajlar
16
Puanları
3
Merhaba arkadaşlar,

Malum oyundan bıkmış birisi olarak soruyorum; İnsanlar bu oyunu oyun oynamak için ne yapılması gerekir. Yani şöyle söyleyim, insanlar bir silah veya kıyafeti moblardan çıkarıp kendisi için geliştirmesi için ne yapılması gerekir ? TL ile satışın önüne nasıl geçilir ? Trade ve pazar olayı kapansa mesela olur mu ? Fikirlerinizi yazarsanız yapımcı firmaya belki bir fikir olur.
Teşekkürler...
 

osmanyeginoglu

Üye
Katılım
24 Kas 2020
Mesajlar
61
Puanları
18
arkadaşlar gloria victus oyununda görmüştüm itemler kullandıkça eskiyor ve parçalanıyor.mesela raptoru bastık +7 oldu kullandık ve repair yapılamadığını düşünün kullanmadan satılırsada kimse dünyaları yatırıp silah almaz herkez craft yaparak item elde eder.bu olayı çözer fakat boktan bir durum bence :D
 

enescelik

Üye
Katılım
27 Ara 2020
Mesajlar
16
Puanları
3
arkadaşlar gloria victus oyununda görmüştüm itemler kullandıkça eskiyor ve parçalanıyor.mesela raptoru bastık +7 oldu kullandık ve repair yapılamadığını düşünün kullanmadan satılırsada kimse dünyaları yatırıp silah almaz herkez craft yaparak item elde eder.bu olayı çözer fakat boktan bir durum bence :D
bu biraz kötü ama dediğiniz gibi silaha dünya para yatırmazlar :D
 

Aziz

Üye
Katılım
14 Kas 2020
Mesajlar
763
Puanları
93
soulbind sistemi geleceği söylendi ama kitle sadece knight oynadığı için soulbind ne bilmiyor tabii. zaten var öyle bir sistem rowda.
 

Tyrande

Üye
Katılım
25 Ara 2020
Mesajlar
21
Puanları
3
Soulbound bir eşya inventory e eklendiğinde veya kullanıldığında non-tradeable olması. Ama bu oyunda böyle bir olay olursa saçma olur. Sonuçta sürekli yeni content ve itemlar eklenmeyecek.

itemlar görece kolay kazanılıp item’ın da karaktere ve oyuncuya etkisi düşük olursa zaten kimse item satışı falan yapmakla uğraşmaz.

örneğin +8 raptoru olan biri ile +3 raptoru olan adam arasında çok cüzi bir fark olur.

onun haricinde MMORPG de yüzde yüz p2w yok edecek bir sistem zor ama büyük ölçüde azaltmak mümkün.
 

enescelik

Üye
Katılım
27 Ara 2020
Mesajlar
16
Puanları
3
Soulbound bir eşya inventory e eklendiğinde veya kullanıldığında non-tradeable olması. Ama bu oyunda böyle bir olay olursa saçma olur. Sonuçta sürekli yeni content ve itemlar eklenmeyecek.

itemlar görece kolay kazanılıp item’ın da karaktere ve oyuncuya etkisi düşük olursa zaten kimse item satışı falan yapmakla uğraşmaz.

örneğin +8 raptoru olan biri ile +3 raptoru olan adam arasında çok cüzi bir fark olur.

onun haricinde MMORPG de yüzde yüz p2w yok edecek bir sistem zor ama büyük ölçüde azaltmak mümkün.

Verdiğin örnek çok mantıklı.
 

Muti

Üye
Katılım
12 Kas 2020
Mesajlar
224
Puanları
43
Trade kapatıp npc'ye item koyarak satış yapmayı aktifleştirirsen direkt TL ile item satışı iptal. Atom parçalamaya gerek yok.
en mantıklısı şu an bu görünüyor, keşke böyle olsa. Soulbond sisteminin başarılı olacağını düşünmüyorum, birileri sabahını akşam edip aylarca son level ve iyi itemlere sahip üyelikler yapıp o üyelikleri satmaya başlar.
 

SbY

Üye
Katılım
20 Kas 2020
Mesajlar
68
Puanları
8
şimdi sen öyle diyorsun kendince haklısın.2004 de malum oyuna başlamış ve 1 sene önce bırakmış birisiyim.Farmda yaptım pkda attım.bu oyundada aynı şekilde devam edicem.para kazanmak gibi bi derdim asla olmadı ben zevkimi alayım bana yeter.market işletiyorum ve sürekli farm yapabilcek durumum yok.birileri +8 itemlerini satacak ben ve benim gibiler alacak.zaten max upgrade olan itemlerde ruh bağı olacak ve satılmayacak.bence bu sistem gayet iyi bozmaya gerek yok.
 

oguzhan kılıç

Üye
Katılım
17 Ara 2020
Mesajlar
14
Puanları
3
öncelikle ticaretin önüne geçemezsin rağbet gören bir şeyin ticareti her türlü olur
ben ticaretin kötü olduğunu da düşünmüyorum çünkü bazılarımız 10 saat online kalabilirken bazıları da çalışmak zorunda bu aradaki farkı nasıl kapatacak ? zaman = para
ama ticaretin ev araba düzeyinde olması rahatsız edici
benim önerim ruh bağı olan itemlerin kullanıcıyı pk atacak düzeye getirmeli fakat ruh bağı olan itemde mobdan yada bostan çıktıktan sonra statları hakkında bilgi verilmeden satılabilir olmalı daha öncede bu örneği vermiştim atıyorum mavi renkli bir yüzük statları yazmadan sadece renkten min stat hakkında bilgimiz olacak şekilde boslara yerleştirilebilir item kırıdırılınca atıyorum en düşük statı temsil eden mavi rengi iki olsun str :2 verirken dex:10 da verebilir yada kırmızı renk 4 ü temsil etsin dex 4 verirken str 10 hp 10 verebilir bu tamamen random şekilde belli ihtimaller dahilinde kırdırılabilir. Bu itemler karakteri diğerlerinden ayırır ve kullanıcıyı o karaktere bağlar satışı yapılamadığı için milyarlık bir itemde olmaz. ama parayla item almak isteyen zamanı olmayan bir kişi satılabilir itemlerden dex 10 a ulaşabilir
 

Fischer

Üye
Katılım
22 Ara 2020
Mesajlar
221
Puanları
43
Eşyaların oyun içi ticaretini kapatmak bir süre sonra 'oyun içi' ticareti olumsuz etkileyebilir. Bence onun yerine ilk önce bonus sistemini değiştirmek mantıklı olabilir. Eşyalara sabit bonuslar veya istenilen bonusun eklenmesi yerine, rastgele olarak bonuslar verilse çok daha güzel olacaktır.

Şimdi birçok oynadığım mmorpg oyun mevcut ve en iyi eşya ticaret mantığını şu şekilde deneyimledim;

Eşya oluşturma sistemi:
  • NPC'lerde satılan veya moblar'dan düşen bazı düşük, orta ve kaliteli eşyalar otomatikmen karakterin üzerine bağlanıyor.
  • Bu eşyaları 'Demirci' npcsine götürüp materyallerini ayrıştırıyoruz ve bizim karakterimize bağlı bazı materyaller envanterimize geliyor. (Örneğin 50 demir, 10 çelik, vs...)
  • Bu materyalleri kullanarak 'Craft' NPC'sinde istediğimiz sınıf için üzerimize bağlı olarak silah/zırh üretiyoruz.
  • Bu oluşturduğumuz eşyaları hiçbir şekilde satamıyoruz, sadece kendimiz için kullanabiliyoruz.

Şimdi buraya kadar güzel de, oyun içinde ticaret nasıl yapacağız konusuna gelirsek;
  • Yine çeşitli MOB'lardan düşen bazı düşük, orta ve kaliteli eşyalar karakterin envanterine bağlanmamış şekilde gelecek.
  • Bu eşyaları aynı şekilde istenilirse 'Demirci' NPC'sinde eritilecek.
  • Envanterimize gelen 'ruh bağı olmayan materyaller' ile eşya ürettiğimiz de üretilen eşyanın ticareti açık olacak.
  • İstersek o şekilde satıp veya geliştirerek satabileceğiz.

Bu sistem eşya piyasasını daha da koruyacaktır.
Fakat eklenebilecek ekstra özellikler ile işleri biraz zorlaştırıp daha işlevsel hale getirebiliriz hatta oyuncular bazı zamanlar farklı eşyalar kullanmak bile zorunda kalabilirler;

Eşya Onarma Sistemi:
  • Öncelikle 'Item Repair' işlemi bence çok basit. Eşyaların sağlamlığını iyileştirebilmek için o eşyayı oluşturulan materyallerin toplanıp 'Demirci' NPC'sinde tekrar elden geçirilirek onarılması sağlanabilir.
  • Eğer eşyayı elden geçirirken, eşyayı ister üzerimize bağlı materyal ile ister üzerimize bağlı olmayan materyal (bu materyaller eşyanın oluşturulduğu materyaller olup sayısı azaltılabilir) ile onaralım eşyanın soul-bound özelliği değişmeyecek.

Eşya Efsunlama Sistemi:
Ayrıca eşyalara sabit veya istenilen özelliğin verilmesi biraz basite kaçıyor;
  • Eşyayı efsunlayan bir NPC oluşturulup, silaha özellik kazandırmak için gerekli materyaller toplanıp bu NPC'ye getirildiğinde eşyayı kullanan sınıfa ait bazı rastgele özellik verilebilir.
  • Örneğin: Bu NPC'ye Rogue sınıfına ait bir Bow getirdiğinizde rastgele olarak '+10 dex, +10 hp, +100 attack power' gibi özellikler verecek. Fakat bu özellikler her seferinde farklı olacak mesela özelliklerini beğenmeyip tekrar bu NPC'ye getirdiğimiz de bu sefer '+5 dex, +7 MP, +130 attack power' gibi özellikler vermeli. Bu sistem defalarca tekrarlanabilir, tekrarlandıkça materyal kullanıldığı için bir maliyet oluşacaktır. Bu da oyun parasını değerlendirecektir.

Bu verilen değerler eşyanın +'sına göre artmalı. (Örneğin +5'de dex değeri 1 ile 10 arasındayken +6'da 10 ile 13 arasında bir değer rastgele olarak verilmeli)
Böylece eşyalara çeşitlilik kazandırmış ve ticarete farklı farklı özellikte eşyalar kazandırmış olacağız.

Birşey daha eklemek istiyorum ama aşırıya kaçabilir, kullanılan eşya ne olursa olsun üstümüze giydiğimizde o eşyanın, karakterimizin ruhuyla bağlanmasıdır.

Kusura bakmayın biraz uzun bir yazı oldu fakat elimden geldiğince taslak olarak özetlemeye çalıştım.
Okuduğunuz için teşekkürler.
 

jrhawk41

Üye
Katılım
19 Ara 2020
Mesajlar
18
Puanları
3
Beyler ticareti komple kapatmak ne kadar doğru olur bilmiyorum ama kapanmasını istiyorsak şöyle bir şey kesinlikle çözüm olur diye düşünüyorum. Trade sadece bir Npc yardımı ile yapılır diğer karakterlere yalnızca pot mana gibi farm pk sırasında yardımı dokunabilecek itemler için açık olur. Şöyle mesela Rogue için bir +6 Bow a sahipsiniz. Bu itemin npc de bir değeri olur ve o fiyata onu satabilirsiniz para sizde kalır ve +7 si var diye item çöp olmaz . Ya da Atıyorum +6 X bow var bunu npc ye satarak +7 ye basmak için gerekli itemi alabilirsiniz , yani +7 ye raptor basma kağıdı +6 raptor satılarak elde edilebilir. Kullanmayacağınız çok kağıt birikimi olduğunda bu kağıtlar kırdırılarak bir oranla pus eşyası ve ya uniqe bir item drobu eklenebilir. Fakat benim görüşüm ticareti komple bitirmek oyunun bir parçasını yok saymak olacaktır.
 

huseyin35

Üye
Katılım
28 Kas 2020
Mesajlar
297
Puanları
43
Trade kapatmak derken?
Kardeş trade kapatmak derken ticareti kapatcaz demiyorum. Ticaret npc araciliği ile olacakm. Şöyle ki e-ticaret sistemini düşün, nasıl malını ilana koyuyorsun. Bunda da itemi ilana koyacaksın. Örneğin reaper +8 500m den koyacaksın npc aracılığı ile ilana. İsteyen o npc den çekecek itemi para senin banka hesabina gelecek otomatikmen. Fakat karşıdaki playera trade atma olayı kapalı olacak.

Bu sistem ile ne yaparsan yap ne edersen et TL ile ne 1 coins alabilirsin ne 1 coins satabilirsin. Ne de TL ile 1 adet çöp alabilirsin. Bunu imkansız hale getiriyor.

Not:Soulbound(ruh bağı)'a hiç bir gerek kalmadan isteyen istediği itemi oyun parası ile alıp satabilir. En temiz sistemdir.

Not 2: Trade açık olabilir. Örneğin yalnızca sundries malzemeleri alinip verilebilir. Coins item konulmazsa gene sikinti yok
 

jrhawk41

Üye
Katılım
19 Ara 2020
Mesajlar
18
Puanları
3
Kardeş trade kapatmak derken ticareti kapatcaz demiyorum. Ticaret npc araciliği ile olacakm. Şöyle ki e-ticaret sistemini düşün, nasıl malını ilana koyuyorsun. Bunda da itemi ilana koyacaksın. Örneğin reaper +8 500m den koyacaksın npc aracılığı ile ilana. İsteyen o npc den çekecek itemi para senin banka hesabina gelecek otomatikmen. Fakat karşıdaki playera trade atma olayı kapalı olacak.

Bu sistem ile ne yaparsan yap ne edersen et TL ile ne 1 coins alabilirsin ne 1 coins satabilirsin. Ne de TL ile 1 adet çöp alabilirsin. Bunu imkansız hale getiriyor.

Not:Soulbound(ruh bağı)'a hiç bir gerek kalmadan isteyen istediği itemi oyun parası ile alıp satabilir. En temiz sistemdir.

Not 2: Trade açık olabilir. Örneğin yalnızca sundries malzemeleri alinip verilebilir. Coins item konulmazsa gene sikinti yok
Üstad atladığın nokta alışveriş siteleri, ben siteye 1000 lira atarım çok cuzi bir fiyata site satıcı ile konuşarak npcye koydurur itemi. Daha sonra bana teslim eder , sadece ks yeme ihtimali olur onu da makrolar ile çözerler diye düşünüyorum .ya da satıcı bensem ben 8 itemi normal fiyata koyarım site çeker bana para gelir. Sonra site çok ucuz bir itemi bana gelen fiyata koyar ben çekerim böylelikle siteye para geri gider sitede bana tl olarak bakiye ekler.
 

huseyin35

Üye
Katılım
28 Kas 2020
Mesajlar
297
Puanları
43
Üstad atladığın nokta alışveriş siteleri, ben siteye 1000 lira atarım çok cuzi bir fiyata site satıcı ile konuşarak npcye koydurur itemi. Daha sonra bana teslim eder , sadece ks yeme ihtimali olur onu da makrolar ile çözerler diye düşünüyorum .
İşte zeka ben de hemen bir kod yazarım. Npc'ye itemi koyduğun anda satışa çıkmasına izin vermem. 10 dakikalık random bir süre veririm ilana çıkması için. Ayrıca pazar ekranı herkes tarafından kontrol edileceği için o şekilde makro olsa dahi çektiremezsin.

Ayrıca ileriki zamanlarda bdo merkez pazar sistemini entegre edebilirler. Bu sistemde itemin ortalama değerinden yuzde 10 aşağı, yüzde 10 yukarı fiyat haricinde ilana farklı oyun parasında koyamıyorsun. Bu sistem de senin dediğin olayı çözüyor
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Üst Alt